کاهش ۳۹ درصدی شعب نامتعارف دادگستری در خوزستان

علی دهقانی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب استان خوزستان که با حضور اعضای شورای معاونین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی دستگاه قضایی استان خوزستان در سال جاری، کاهش پرونده‌های مسن و شعب نامتعارف بود که به لطف خداوند و تلاش همکاران قضایی و اداری، اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۶ شعبه از ۳۱۹ شعبه نامتعارف معادل ۳۹ درصد کل شعب کاهش یافت.
دهقانی با بیان این که دستگاه قضایی بیش از سایر دستگاه‌ها باید حافظ حقوق مردم باشد، تصریح کرد: وقتی یک دستگاه مورد شکایت قرار می‌گیرد، باید توسط دستگاه قضایی به آن رسیدگی شود و این مسئله گویای مسئولیت خطیر و سنگین همه ماست.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح کاداستر در استان در خصوص زمین‌های زراعی، گفت: تحقق این امر در کاهش پرونده‌های حقوقی نقش قابل توجهی دارد.
دهقانی با اشاره به ضرورت برخورد با جرائم خشن و سرقت‌های مسلحانه، افزود: خط قرمز دادگستری استان، حفظ امنیت شهروندان است و با توجه به اقدامات صورت گرفته این اطمینان را به مردم می‌دهیم که اهتمام جدی در رسیدگی به این جرائم در استان وجود دارد.
مقام عالی قضایی در استان خوزستان خطاب به رؤسا و دادستان‌های حاضر در این همایش، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر با اقدامات و عملیات‌های پشت پرده دشمنان نظام جمهوری اسلامی روبه‌رو بودیم که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند امنیت این کشور را خدشه‌دار کنند.
دهقانی افزود: برخی افراد دستگیر شده ارتباطاتی با شبکه‌های خارجی ضد انقلاب داشته‌اند و برخی نیز به صورت هیجانی وارد این اغتشاشات شدند که در هنگام رسیدگی به اتهامات این افراد باید به این مسائل توجه شود.
وی همچنین بر رعایت اخلاق فردی و سازمانی، نظم و انضباط اداری و مدیریت جامع بر کارکنان مجموعه تحت امر توسط مدیران حوزه‌های قضایی تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت جامع و کارآمد، همکاران را به سمت خدمتگزاری مطلوب هدایت کرد.
در ادامه این همایش، سرپرست معاونت فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خوزستان، رئیس توسعه حل اختلاف استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اهواز، سایر اعضای شورای معاونین و برخی از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.
در پایان نیز از قضات و کارکنان نمونه کشوری استان خوزستان با اعطای لوح تقدیر و هدایایی، قدردانی شد.
امیر خلفیان معاون قضایی دادگستری خوزستان، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر و رحیم کنارکوهی رئیس شعبه ۷ تجدیدنظر خوزستان به‌عنوان قاضی نمونه و خیرا… بهوندی، سعید رادان، مصطفی حلافیان و مونا نصیری نیز به‌عنوان کارمند نمونه کشوری معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.