۸۸ درصد تاکسی‌های اهواز اسقاطی هستند

امیر صفی‌خانی با بیان اینکه خودروی زرد با پلاک ت، به عنوان تاکسی مشخص شده است، اظهار کرد: در کلانشهر اهواز یک هزار و ۹۴۵ تاکسی اسمی وجود دارد که ۷۳ خودرو از این تعداد، ون هستند. حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی خط‌دار نیز برای جابه‌جایی مسافر سامان‌دهی شده‌اند که چنین شیوه‌ای تنها در اهواز وجود دارد.
وی افزود: در حالت استاندارد باید در اهواز ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد و این در حالی است که ۸۸ درصد تاکسی‌های اهواز بالای ۱۰ سال عمر دارند، فرسوده هستند و باید اسقاط شوند.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: روزانه ۲ میلیون سفر در شهر اهواز انجام می‌شود که تعدادی از این سفرها باید توسط ناوگان حمل و نقل از جمله مترو و اتوبوس انجام شود اما با توجه به تکمیل نشدن پروژه مترو و کمبود شدید اتوبوس، مردم باید توسط تاکسی جابه‌جا شوند که در چنین وضعیتی، مسافران توسط خودروهای شخصی یا خودروهای سامان‌دهی شده یا خودروهای شخصی جابه‌جا می‌شوند.
صفی‌خانی بیان کرد: مساله حمل و نقل عمومی با زندگی و رفاه مردم در ارتباط است بنابراین باید این مساله مهم حل شود. حل این مسائل تنها از عهده سازمان تاکسیرانی برنمی‌آید و تولیدکنندگان تاکسی باید وضعیت اهواز را ویژه ببینند. بانک‌های خوزستان نیز باید با اختصاص وام به رانندگان، شرایط خرید خودرو را تسهیل کند.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.