استاندار خوزستان:دستگاه‌ها درخواست دریافت اعتبار آلایندگی را نداشته باشند

صادق خلیلیان یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: اهواز مشکلات زیادی در بخش زیرساختی و مبلمان شهری دارد و قرار است از محل اعتبار آلایندگی، شهرداری مشکلات موجود در این شهر را برطرف کند.
وی گفت: حق عوارض آلایندگی که به شهرداری‌ها اختصاص داده شده قرار است برای زیبا سازی و بهبود شرایط زیر ساختی شهرها  استفاده شود.
استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه بحث عدالت آموزشی را باید در تمام مناطق استان دنبال کنیم بیان کرد: باید به گونه ای کار شود که در همه مناطق آموزشی بتوانیم عدالت اجتماعی را داشته باشیم.
خلیلیان افزود: باید مدارس با کیفیت را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم چرا که دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا به خوبی آموزش ببینند.
وی با تاکید بر توسعه آموزش فنی و مهارتی دانش آموزان بیان کرد: تجهیز هنرستان ها با کمک خیران یکی از اقدامات بسیار مهم است که در خوزستان در حال انجام است؛ توسعه آموزش های مهارتی برای ایجاد اشتغال بیشتر کاربرد دارد.
پس از سال‌ها تحمیل آلودگی ناشی از صنایع آلاینده به استان خوزستان، دولت سیزدهم برای اولین بار ۶ هزار میلیارد تومان حقوق قانونی از محل عوارض آلایندگی صنایع آلاینده را به مردم این استان برگرداند. رقمی که معادل کل بودجه مصوب خوزستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.