حقوق کارمندان دولت حدود ۱.۳ میلیون تومان افزایش می‌یابد

مهرداد گودرزوند چگینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بعد از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه علنی امروز، این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون برنامه ارجاع شد. کمیسیون برنامه در جلسه امروز خود جزییات این لایحه را مجددا رسیدگی کرد.
وی توضیح داد: طبق مصوبه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به جای شهریور، از اول مهرماه اجرا شود؛ لذا ۵ درصد به منابع پیش بینی شده دولت برای اجرای این لایحه اضافه شده که این منابع به پایه حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه می شود.
گودرزوند چگینی افزود: بر این اساس حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری به جای ۹۰۰ هزار تومان، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین به میزان حقوق کارکنان دولت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان اضافه می‌شود که این مبلغ بدون محاسبه حق اولاد و حق عائله‌مندی است.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره میزان افزایش حق اولاد و حق عائله‌مندی در این لایحه گفت: حق عائله‌مندی و حق اولاد به ازای هر فرزند به ترتیب ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.
وی درباره میزان حقوق جانبازان و رزمندکان معسر نیز گفت: طبق این مصوبه، حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز ۳۰ درصد زیاد می‌شود.
گودرزوند در پایان گفت: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به هیات رییسه مجلس جهت بررسی در صحن علنی ارجاع شد. مصوبه این کمیسیون در جلسه سه شنبه هفته جاری مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این لایحه در صورت تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان از اول مهرماه اجرا می‌شود.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.