۳۵ درصد نازل جایگاه‌های سوخت در خوزستان از مدار عملیات خارج هستند

ابراهیم الباجی افزود:در حوزه عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز از ۲ هزار و ۱۲۶ نازل سوخت ، ۸۰۰ نازل غیرفعال و از رده خارج هستند.
وی ادامه داد: در حوزه عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های منطقه آبادان نیز از مجموع ۸۷۰ نازل ۲۵۰ نازل سوخت غیرفعال هستند.
وی گفت: با وجود پرداخت هزینه‌ زیاد برای تعمیر و نگهداری نازل‌های معیوب، جایگاه‌داران خوزستانی همچنان از غیرفعال بودن نازل‌های سوخت ناخرسند هستند و این موضوع زمان سوخت‌گیری خودروها را افزایش داده است.
عضو هیات مدیره کانون جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه سامانه‌های هوشمند سوخت عموما وارداتی هستند خواستار ورود شرکت‌های دانش بنیان برای بومی سازی سامانه های هوشمند سوخت در جایگاه‌های سوخت شدند.
الباجی در ادامه یکی از دلایل معیوب شدن سامانه هوشمند سوخت در خوزستان را گرما و غبارآلودگی هوا بیان کرد و افزود: جایگاه داران خوزستانی از ناحیه خرابی سامانه هوشمند سوخت متحمل ضرر و زیان‌ زیادی شده‌اند چون نمی‌توانند از سرمایه خود به خوبی استفاده کنند و به تبع آن درآمد آنان کاهش یافته است.
رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت خوزستان گفت: عمر مفید بیشتر سامانه‌های هوشمند سوخت در جایگاه‌های سوخت در خوزستان به پایان رسیده و تعمیر آنان اقتصادی و به صرفه نیست و باید تعویض و نوسازی شوند.
وی خواستار توجه ویژه مسوولان به ویژه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای فعال کردن سامانه هوشمند همه نازل های سوخت در خوزستان شد و افزود: جایگاه‌های سوخت استان در شرایط بسیار نامساعد جوی به مردم خدمت می‌کنند و هزینه آنان نسبت به سایر مناطق سردسیر بیشتر و سود آنان کمتر است.
به گزارش ایرنا در استان خوزستان ۲ شرکت منطقه‌ای پخش فرآورده‌های نفتی اهواز و آبادان به صورت مستقل فعال هستند. منطقه اهواز مسوولیت توزیع و راهبری سوخت در مناطق شمالی ، میانی ، غرب و شمال شرق، و منطقه آبادان مسوولیت توزیع سوخت در مناطق جنوبی و نوار ساحلی استان را برعهده دارد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.