امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم

سید کریم حسینی اظهار کرد: وضعیت کشت پاییزه برای حوضه آبی کرخه هنوز مشخص نشده و سازمان آب و برق خوزستان تاریخ مناسبی را برای آغاز این کشت اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریعتر وضعیت کشت پاییزه در حوضه کرخه مشخص شود، افزود: باید هرچه سریعتر تاریخ مناسبی برای کشت پاییزه محصولات کشاورزی به ویژه گندم در حوضه کرخه مشخص شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که با وزیر نیرو داشتم به این مساله تاکید شد تا مجوز کشت پاییزه به ویژه گندم از سوی وزارت نیرو برای حوضه کرخه صادر شود.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به تاکیدات انجام شده وزیر نیرو قول مساعد داد تا مجوز کشت پاییزه برای کشاورزان حوضه کرخه صادر شود و آن‌ها نیز بتوانند مانند کشاورزان دیگر حوضه‌های آبی در خوزستان نسبت به کشت پاییزه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امسال در حوضه کرخه ممنوعیت کشت پاییزه نداریم، ادامه داد: قرار است در جلسه‌ای طی این هفته وضعیت الگوی کشت در حوضه کرخه مشخص و با توجه به اختیاراتی که وزارت نیرو به مدیران استانی داده است در این خصوص تصمیم گیری شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر تاریخ کشت و زمان رهاسازی آب برای کشاورزان حوضه کرخه مشخص شود تا آن‌ها زمان کشت را از دست ندهند بتوانند نسبت به کشت مورد نظر اقدام کنند.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.