برای تخصیص بودجه در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید فکر بهتری شود

محمدرضا پویافر در جمع خبرنگاران در اهواز در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوزستان و دغدغه بخش‌های مختلف مردم به منظور کمک برای مواجهه بهتر با آسیب‌ها و مسائل اجتماعی و پیشگیری از این آسیب‌ها، امروز جلسه‌ای در این راستا برگزار شد تا از نزدیک در جریان برنامه‌ها قرار بگیریم و برای رفع برخی مشکلات و چالش‌ها کمک کنیم.

وی افزود: دولت از سال‌های قبل اقداماتی از طریق ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی انجام می‌داد که این اقدامات در حال توسعه هستند. همچنین هم‌افزایی و ارتباط دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است زیرا ارتباط بین برنامه‌ها و سیاست‌های مختلف در این حوزه به جزیره‌ای نبودن برنامه‌های موجود و بین بخشی بودن کار کمک می‌کند.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارزیابی مداوم برنامه‌های اجرا شده و در صورت لزوم، فرآیند اقدامات برای اثرگذاری بهتر اصلاح می‌شود که این کار و اصلاح برخی اسناد بالادستی در حال انجام است تا هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول بیشتر شود و بخش نظارت و ارزیابی نیز تکمیل شود و بهبود یابد.

پویافر تصریح کرد: باید فکر بهتری برای نظام تخصیص بودجه در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام شود. برای سال ۱۴۰۱ با توجه به مسائل و آسیب‌هایی که موجود است، نوع برنامه‌ریزی برای تخصیص منابع باید به گونه‌ای باشد که فرصت کافی برای اجرا و ارزیابی برنامه‌ها وجود داشته باشد.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.