فعلا امکان جابه‌جایی ساکنان پهنه خطر اهواز وجود ندارد

حجت‌الله زارع‌زاده با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل بارندگی، در خصوص ساکنان مناطق پهنه خطر اهواز اظهار کرد: بخش‌هایی از کوی رمضان، آسیاآباد، حصیرآباد و منبع آب در پهنه خطر اهواز هستند؛ منازلی که در این پهنه و در معرض خطر ریزش احتمالی قرار دارند، شناسایی شده‌اند.
وی با اشاره به حوادث ریزش ساختمان‌ها در این مناطق در سال‌های گذشته افزود: برای جابه‌جایی ساکنان منازل این مناطق، پروژه‌ای در قالب بیش از ۶۰۰ واحد در منطقه سپیدار اهواز با همکاری سرمایه‌گذار و اداره مسکن و شهرسازی در حال اجرا است و شهرداری نیز با اعطای مجوزهای لازم نقش خود در این زمینه را ایفا می‌کند.
نایب رئیس شورای شهر اهواز گفت: قرار است تا پایان امسال حدود ۲۰۰ واحد از این پروژه به بهره‌برداری برسد و با اولویت منازل در معرض خطر بیشتر، جابه‌جایی ساکنان انجام می‌شود.
زارع‌زاده بیان کرد: بنابراین در فصل بارندگی امسال ساکنان پهنه خطر اهواز همچنان در این منازل ساکن خواهند بود و فعلا امکان جابه‌جایی ساکنان وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در قالب طرح محرومیت‌زدایی، ادامه طرح ایجاد دیواره‌هایی در مقابل ارتفاعات مناطق پهنه خطر در حال اجرا است تا از ریزش سنگ پیشگیری شود.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.