آماده باش بیمارستان های خوزستان در پی شیوع آنفلوآنزا

دکتر اسماعیل ویسی اظهار داشت: والدین در صورت بیماری فرزندانشان نیازی نیست تنها به بیمارستان کودکان ابوذر مراجعه کنند بلکه می توانند به مراکز درمانی گلستان و سینا اهواز نیز رجوع کنند.

وی اظهار داشت: بیمارستان های گلستان و سینا اهواز به عنوان پشتیبان بیمارستان کودکان ابوذر معرفی شده و شهروندان می توانند کودکان بیمار خود را به این مراکز درمانی منتقل کنند.

ویسی افزود: هر ۲ بیمارستان گلستان و سینا دارای بخش اطفال بوده و متخصصان اطفال در این مراکز حضور دارند لذا نیازی نیست تنها به بیمارستان ابوذر مراجعه کرد.

وی عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را یکی از عوامل افزایش بیماری دانست و افزود: سال گذشته به دلیل کرونا مردم بیشتر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کردند که این موضوع در کنترل بیماری تاثیرگذار بود.

گفتنی است در هفته اخیر آمار مراجعه‌ سرپایی با علائم تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان ۳۰ درصد و تعداد بستری‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

بیمارستان کودکان اهواز کمبود دارو و سرم ندارد

رییس بیمارستان ابوذر اهواز با بیان اینکه تاکنون کمبود دارو و سرم در این بیمارستان نداشته ایم گفت: مشکل کمبود سرم در این مرکز درمانی برطرف شد.

دکتر محسن حسین زاده روز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به شروع فصل پاییز، تغییر شرایط آب و هوایی و بازگشایی مدارس شیوع بیماری های فصلی به خصوص آنفلوآنزا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کودکان از نظر سیستم ایمنی مستعدتر بوده و بیمار می شوند افزود: وقتی شیوع بیماری بالاتر رود قطعا امکانات باید بیشتر شده و شرایط بحرانی اعلام شود.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: تا آنجا که مسیر بود از نظر تعداد پزشک و فراهم کردن امکانات، اقدامات لازم درمانی در بیمارستان کودکان ابوذر انجام شده ولی هنگامیکه تعداد بیماران زیاد باشد مطمئنا خدمات رسانی مختل می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که دوره بستری در بیمارستان برای هر کودک چند روز است افزود: این موضوع بستگی به نوع بیماری دارد اما تا آنجا که امکان داشته باشد و شرایط کودک بدحال نباشد به صورت سرپایی درمان می شود.

حسین زاده گفت: بچه های خیلی کوچک که مستعد بیماری شدید بوده و دارای نقص سیستم ایمنی و یا بیماری زمینه ای هستند بستری شده و تحت شرایط ویژه قرار می گیرند.

گفتنی است در حال حاضر ظرفیت بیمارستان ابوذر اهواز تکمیل شده و ۲ بیمارستان گلستان و سینا به عنوان پشتیبان این مرکز درمانی معرفی شدند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.