ترمیم چاه‌های نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به افزایش ۵۸هزار بشکه‌ای نفت منجر شد

یونس عباسی لرکی افزود:این افزایش تولید نفت با بهره گیری از ناوگان دستگاه‌های لوله مغزی سیار و انجام ۸۵ عملیات ترمیمی، تعمیری چاه‌های شرکت های پنجگانه بهره‌برداری و در دکل های حفاری و تعمیراتی در گستره ۷۱ هزار کیلومتر مربع جغرافیای مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شده است.

وی اظهار داشت: مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه های مناطق نفت‌خیز جنوب با بهره‌گیری از ۶ دستگاه لوله مغزی سیار ملکی و با پشتیبانی واحد پمپ های ویژه این مدیریت شامل پمپ‌های فشار قوی اسیدزنی، سیمان زنی، پمپ‌های تزریق نیتروژن و مخازن حمل نیتروژن توانستند بیش از ۱۲۵ هزار گالن سیالات خورنده شامل انواع اسید، یک میلیون و ۲۵۰ هزار گالن سیالات غیر خورنده شامل ۱۴۰۰ گالن سیمان و ۴۰۰ هزار گالن نیتروژن، حلال و گازوئیل در چاه‌های نیازمند تزریق کرده و برای انجام این امر بیش از ۴۵۶ هزار متر پیمایش درون چاه انجام شد.

عباسی لرکی اظهار داشت:صرف نظر از ارزش راهبردی این تجهیزات که با توجه به کمبودهای موجود نقش بزرگی در جلوگیری از توقف تولید و بخش قابل توجهی از تعهدات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دارند، صرفه اقتصادی قابل توجهی در پی داشته است.

وی گفت: مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه ها با احیای به موقع چاه‌ها نقش به سزایی در امر خطیر نگهداشت و تولید ایمن و پایدار در مناطق نفت‌خیز جنوب را ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا شرکت های بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، کارون ، مارون ، آغاجاری و گچساران ، پنج شرکت تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت و ۱۰۰میلیون متر مکعب گاز هستند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان از شرکت های مستقل وابسته به شرکت ملی نفت ایران است که استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی دارخوین ، آزادگان ، جفیر و یاران در غرب خوزستان را برعهده دارد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.