نتیجه‌ای از تلاش برای ساخت مسکن دیده نمی‌شود

غلامرضا شریعتی درباره بازار مسکن و وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: بنده فکر می کنم آنچه که امروز در بازار مسکن می گذرد معلول تصمیمات دولت ها چه دولت گذشته و چه دولت فعلی است و متاسفانه در دولت دوزادهم و عمری که از دولت سیزدهم گذشته است جدیت لازم برای ساماندهی بازار مسکن به چشم نمی خورد.

قانون جهش تولید مسکن تعادل را بین عرضه و تقاضا باز می گرداند

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه مجلس بستر قانونی لازم برای ساماندهی بازار مسکن را فراهم کرده و تکالیف قانونی را برای هر یک از دستگاه ها پیش بینی کرده است، اظهار کرد: اگر دولت به درستی قانون جهش تولید مسکن را اجرا کند یقینا شتاب زیادی در حوزه تولید مسکن رقم خواهد خورد و بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن رابطه منطقی برقرار خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علی رغم اینکه دولت اعلام می کند که برای تولید مسکن در حال تلاش کردن است اما ما نتیجه قابل قبولی نمی بینیم. بانک ها برای ارائه تسهیلات پای کار نیامده اند و سازمان های دولتی که باید زمین های خود را برای ساخت مسکن عرضه می کردند علی رغم تذکر رئیس جمهور این کار را انجام نداده اند.

مردم باید حس کنند دولت در ساخت مسکن مصمم است

شریعتی با بیان اینکه قطعا  واکنش بازار نسبت به انفعال دولت منفی و به ضرر مصرف کننده خواهد بود،‌ خاطرنشان کرد: راه برون رفت از وضعیت موجود و ساماندهی بازار مسکن این است که نشانه های مثبتی از ناحیه دولت، بانک ها، نهادهای دولتی و وزارت راه و شهرسازی به بازار داده شود. مردم باید احساس کنند که دولت در مسیر تولید مسکن مصمم و این کار در حال انجام است. اگر بازار احساس کند که دولت نسبت به اجرای قانون جهش تولید مسکن مصمم است یقینا شاهد تغییر مسیر بازار مسکن به نفع مصرف کننده خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.