چرا کارون گردشگری آبی ندارد؟

روح‌الله بهشتی‌فرد با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها ۲ عامل مهم در جذب گردشگر هستند توضیح داد: موضوع مهم اول معرفی جاذبه‌های متنوع گردشگری استان است و اغلب برعهده رسانه‌ها است و موضوع دوم فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌ها است که شامل مجموع امکاناتی است که یک گردشگر نیاز دارد.

به باور این کارشناس گردشگری: به دلیل اینکه رودخانه دز تا به حال و برخلاف اکثر رودخانه‌های کشور بحران آب نداشته و همیشه پرآب بوده است سرمایه‌گذاری برای توسعه گردشگری آبی این رودخانه بسیار بهتر و اثرگذارتر از رودخانه کارون می‌تواند باشد.

وی تاکید کرد: مشارکت سرمایه‌گذاران در توسعه صنعت گردشگری و همچنین مهیا کردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری ضروری و لازم است زیرا با تعامل میان‌ بخش دولتی و خصوصی می‌توان بستر لازم را در جهت رونق اقتصاد استان خوزستان از طریق گردشگری محقق کرد.

بهشتی‌فرد با اشاره به چالش‌هایی که استان خوزستان در حوزه گردشگری با آن‌ها مواجه است خاطرنشان کرد: مشکل زیرساخت‌ها، تعداد اندک سرمایه‌گذاران این بخش، مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری که نیاز به همکاری بخش دولتی و غیردولتی را دارد، نبود تبلیغات گسترده در جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری و… از جمله معضلاتی است که در حوزه گردشگری استان خوزستان وجود دارند.

این کارشناس گردشگری معتقد است: در صورتی می‌توانیم گردشگری را تبلیغ و گردشگر را دعوت کنیم که بتوانیم امکانات مناسبی را ارایه دهیم. بنابراین ما در وهله اول باید ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم در استان را ایجاد و تقویت کنیم.

او پیشنهاد کرد: استفاده از نیروی کار متخصص در صنعت گردشگری، مشخص بودن مسیرها و راهنمای گردشگری بر روی نقشه‌ها، ارتقای سطح آگاهی و دانش گردشگری، کارآفرینی و اشتغالزایی آسان و… را می‌توانیم به عنوان پیشنهادهایی برای رفع مسایل و مشکلات موجود در حوزه گردشگری استان خوزستان مطرح کنیم.

بهشتی‌فرد با تاکید بر اینکه استان خوزستان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیازمند اعتبار و توجه بیشتری است اضافه کرد: دولت باید قدم اول برای توسعه، ساخت و تقویت زیرساخت‌ها را بردارد تا هم مشوقی برای سرمایه‌گذاران باشد و هم باعث جذب بیشتر گردشگر در سطح استان شود.

وی معتقد است: یکپارچه‌سازی زنجیره خدمات گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی هماهنگ با مدیریت درست و راهبردی در تمام مناطق استان خوزستان است.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.