سهم حق آلایندگی اهواز ۱۰ هزار میلیارد ریال تعیین شد

سیاوش محمودی روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات شهردار اهواز، افزود: با وجود اینکه این اجازه قانونی وجود دارد که ۴۰ درصد این حق آلایندگی صرف مسایل جاری شود مدیریت شهری اهواز تمام این اعتبار را برای سرعت بخشی به اجرای طرح های عمرانی شهری در نظر گرفته است.
وی تورم نیروی انسانی و مشکلات مالی را مهمترین چالش های شهر اهواز دانست و گفت: ورود بی ضابطه نیروهای غیرمتخصص در بدنه شهرداری اهواز باعث تورم نیرو در این شهرداری شده است به همین دلیل عدم جذب نیروی انسانی جدید به عنوان خطوط قرمز مدیریت شهری اهواز تعیین شده است.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه بخش زیادی از بودجه شهرداری اهواز برای پرداخت حقوق کارکنان آن مصرف می شود افزود: از ۱۶ میلیارد ریال بودجه محقق شده شهرداری اهواز در سال ۹۹، ۱۳ هزار میلیارد ریال آن صرف پرداخت حقوق کارکنان شده است.
محمودی ادامه داد: برای اولین بار در پنج سال گذشته ۸۵ درصد بودجه ۱۴۰۰ محقق شد که سهم بودجه عمرانی و جاری با وجود اقدام های انجام شده همچنان تناسب لازم را در این شهرداری ندارد.
وی با بیان اینکه عمر مدیریت در شهرداری اهواز کمتر از یک سال است افزود: مدیریت یک کلانشهر با مساحت و مشکلات اهواز نیازمند ثبات مدیریتی است.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نبود هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف شهر، وجود اختلاف میان مسوولان و نبود ثبات مدیریت در شهرداری ها از دیگر چالش های مدیریت شهری است که برای سرعت بخشی به حل مشکلات اهواز این موضوعات اساسی باید به طور ریشه ای حل شود.
وی افزود: مدیریت شهری اهواز به منظور حل مشکلات شهری، ضمن عمل به وظایف نظارتی خود، به طور جدی از شهردار برای گره گشایی از مشکلات این شهر حمایت می کند تا با ایجاد ثبات مدیریتی حل معضلات شهری ممکن باشد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.