داروهای بیماران سخت درمان به فهرست تعهدات بیمه سلامت خوزستان افزوده شد

دکتر محمدرضا رضایی افزود: هم اکنون چهار هزار و ۱۹۰ نفر از بیماران دارای بیماری خاص شامل پنج گروه همو دیالیز،دیالز صفاقی، MS، هموفیلی، تالاسمی و پیوند کلیه در استان خوزستان زیر پوشش بیمه سلامت خوزستان قرار دارند.

وی گفت: تاکنون یک هزار و ۳۱۶ بیمار دیالیزی،۲۶ بیمار دیالیز صفاقی، یک هزار و ۴۷ بیمار ، MS، ۲۹۵ بیمار هموفیلی، ۹۵۹ بیمار تالاسمی و ۵۴۷ بیمار پیوند کلیه با ارایه مستندات بیماری خود زیر پوشش بیمه سلامت خوزستان قرار گرفته و از خدمات درمانی بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد:بسته خدمتی قابل ارایه به بیماران سخت درمان شامل خدماتی نظیر دارو و تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و سخت درمان  مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی درمانی، خدمات بازتوانی و توان بخشی و مراقبت دوره ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل که به تایید مراجع مربوطه رسیده است می‌باشد.

رضایی ادامه داد: برای نشان های مشخص شده که دارای اطلاعات کامل در سامانه “مدیریت بیماری نادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” هستند، اطلاعات نشان از آن سامانه استعلام می شود؛ فرآیند به گونه‌ای طراحی شده است که به محض ورود بیمه شده به سامانه شهروندی، از سامانه مدیریت بیماری های نادر استعلام گرفته می‌شود و در صورتی که فرد در آن سامانه دارای بیماری‌های مشمول باشد، نشان مربوطه به طور خودکار به فرد منتسب می گردد.

وی ادامه داد:پس از انتساب نشان بیمه شده، محاسبات بر اساس تعهدات بسته خدمتی صورت می‌گیرد ، بنابراین در صورت تایید، نیاز به مراجعه و تایید مجدد اداره کل بیمه سلامت استان نخواهد بود مگر اینکه علاوه بر نشان بیماری برای دریافت خدمت یا داروی خاص نیاز به تشکیل پرونده مطابق “گایدلاین‌ها” وجود داشته باشد.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه پوشش بیمه بیماران خاص از سوی سازمان بیمه سلامت ایران تخصیص یافت تا پرداختی از جیب بیمه شدگان کاهش یابد.
وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ موسسه‌ شامل پاراکلینیک، داروخانه ها، بیمارستان ها و پزشکان و… در خوزستان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان خوزستان و در حال ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان هستند.

۲.۱میلیون نفر از جمعیت ۴.۷ میلیون نفری خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.