فیلم‌ها می‌سوزند سینماها تعطیل می‌شوند

فیلم‌ها می‌سوزند سینماها تعطیل می‌شوند

مهسا بهادری: بیش از یک ماه است که سالن‌های سینما، روی پرده رفتن فیلمی تازه را تجربه نکرده‌اند و این اتفاق در شرایطی درحال رخ دادن است که به سبب نزدیک شدن به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، انباشت فیلم‌های سینمایی بیش از پیش شده است. حدودا پنج هفته است که به بهانه‌های مختلف از جمله شرایط جامعه فیلم جدیدی اکران نمی‌شود و طبیعتا فیلم‌هایی که روی پرده سینما هستند نیز به مرور زمان مخاطب خود را از دست می‌دهند، چون هرفیلم در هر ژانری در حد توان خود مخاطب را به سینما آورده است.
از طرفی هم قرار شد با اعمال طرح‌هایی مثل شناورسازی قیمت بلیت سینما و نیم بها کردن بلیت به مدت دو هفته، از حضور مخاطبان در سینماها استقبال شود اما مادامی که فیلم جدیدی اکران نشده و وضعیت اجتماعی چندان مطلوب نیست چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
سال‌های دور سینمایی در آبادان به نام «رکس» در آتش سوخت و مخاطبانش هم هنگام دیدن فیلم جان به جان آفرین تسلیم کردند، این روزها شاید سینمایی آتش نگیرد، اما این‌بار مسئولان سازمان سینمایی، شورای صنفی نمایش و دیگر افراد با اهمال در رسیدگی به شرایط سینما و نظارت بر اکران فیلم‌ها در حال از بین بردن سینماها به شیوه‌ای نوین هستند.
قرار نیست حتما سینمایی آتش بگیرد تا نامش سینما سوزی قرار بگیرد، همین که در این وضعیت سالن‌داران سینمایی دخلشان به خرجشان نخورد و پس از مدتی تصمیم به تعطیلی سالن‌هایشان بگیرند، یعنی سینما سوزی.
وضعیت تاسف‌بار سال‌های سینما در حدی است که در هفته گذشته (۳۰مهر تا ۶آبان) تنها ۱۵۴ هزار مخاطب به سینماها رفتند و مجموع فروش فیلم‌هایی سینمایی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و این در شرایطی است که دقیقا ۵ هفته پیش این آمار فقط برای یک انیمیش سینمایی به نام« پسر دلفینی» بود و حالا برای کل سینما است.

همین وضعیت نابه سامان سبب شده تا انیمیش«پسر دلفینی» که ۴۱درصد از سهم فروش گیشه را به خود اختصاص داده است، در هفته گذشته تنها ۹۴۴ میلیون تومان فروش را فقط با ۴۳ هزار مخاطب ثبت کند. همچنین جایگاه دوم فروش نیز به فیلم‌های «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی با فروش ۸۴۶ میلیون تومانی با ۳۴ هزار مخاطب و جایگاه سوم نیز برای «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با فروش ۴۷۴ میلیون تومانی تنها ۱۷ هزار و ۸۴۸ مخاطب داشت.
۵۷۲۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.