در زمینه اشتراک دانش در حوزه مدیریت شهری باید عزم جدی داشته باشیم

به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، اسماعیل زیارتی در این همایش بیان کرد: عصری که در آن زندگی می کنیم معروف به عصر انفجار اطلاعات است و با جامعه ای همواره در حال تغییرات فزاینده و تصاعدی مواجه هستیم؛ شهرها در آینده به شدت دچار تغییرات روز افزون درعرصه های مختلف زندگی شهروندی خواهند بود، در چنین عصری مدیریت شهری باید پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری به منزله سیستم پیچیده می باشد و این سیستم با همه پیچیدگی در اجزا و شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید بتواند پاسخگوی نیازها و مطالبات شهروندان باشد، افزود: مسائل و مشکلات متعددی که این سیستم مانند پسماند، ترافیک، پارکینگ و … در سطح شهر دارد، انواع تغییرات و اجزا مختلف را درون خود جای داده است و قرار است پاسخگو، توانمند و به روز باشد. همچنین برنامه ریزی در مدیریت شهری انتخاب نیست و یک الزام و اجتناب ناپذیر است.
زیارتی با اشاره به اینکه در زمینه برنامه ریزی نقش آمار و اطلاعات بسیار حائز اهمیت است، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات آینده را برنامه ریزی و تصمیم گیری و گذشته را ارزیابی کنیم.
رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در پایان با بیان اینکه امروز یکی از شاخص های توسعه یافتگی، داشتن نظامی کمی و کیفی مطلوب در زمینه فعالیت های آماری می باشد، اظهارکرد: آمار باید شفاف ، دقیق، به روز و قابل اتکا باشد و از جمله مزایای استفاده از آمار دقیق و شفاف، کاهش هزینه های مدیریت شهری می باشد.ضمن اینکه عدالت محوری در ارائه خدمات تقویت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.