شرکت‌های نیشکری در مسیر صیانت از محیط‌ زیست

علی بنی عگبه حذف کامل سوخت گازوئیل در چرخه کارخانه‌های شکر را قدمی مهم در مصرف بهینه انرژی و اهداف محیط‌زیستی صنعت توسعه نیشکر دانست.
به گفته او، گاز طبیعی به دلیل نقطه اشتعال بالا دارای آلودگی بسیار محدود یا فاقد آلودگی است که با استانداردهای زیست محیطی برای خروج آلاینده‌ها نیز مطابقت دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز ادامه داد: پیش از این شرکت‌های نیشکری در چرخه راه‌اندازی کارخانه تولید شکر، از گازوئیل استفاده می‌کردند که درصدی از آلودگی ایجاد می‌کرد اما اخیرا با بکارگیری گاز مایع ، روند بهتری در کنترل مسائل زیست محیطی ایجاد شده است.
بنی عگبه افزود: بر اساس مصوبات هیات وزیران کلیه شرکت‌های بزرگ باید میزان استفاده از گاز مازوت و ‌مواد نفتی را کاهش دهند که خوشبختانه این موضوع در بیشتر شرکت‌ها انجام شده است.
کشت و صنعت فارابی اولین شرکتی بود که کوره‌های بخار کارخانه‌های شکر به صورت کامل گازسوز کرد و پس از آن در سایر کشت و صنعت‌ها اجرایی شد.
گاز به دلیل احتراق کامل، نسبت به گازوئیل از آلایندگی کمتری برخوردار است و همچنین به دلیل آلایندگی کمتر، سبب افزایش راندمان حرارتی و افزایش طول عمر بویلرها نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.