کاهش ۱۰۰ درصدی موارد مرگ کرونایی در خوزستان

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کرونا در استان خوزستان پایدار است و موارد بیماری به کمترین حد خود رسیده است.

وی افزود: در هفته منتهی به ششم آبان ماه موارد بیماری ناشی از کرونا نسبت به هفته قبل از آن از ۸۷ نفر به ۴۷ نفر کاهش پیدا کرده یعنی حدود ۴۶ درصد کمتر شده است همچنین در همین بازه های زمانی موارد بستری از هفت نفر به ۹ نفر افزایش یافته که ۲۹ درصد افزایش بستری را نشان می دهد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در هفته قبل مورد فوت کرونایی در خوزستان نداشتیم در حالی که در هفته قبل از آن یک مورد مرگ ناشی از کرونا رخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با کاهش موارد بیماری، شهرهای زرد استان افزایش یافته است افزود: رنگ بندی شهرها بر اساس موارد بستری بوده و با توجه به افزایش بستری ها، تعداد شهرهای زرد در خوزستان نیز بیشتر شده است البته در شرایط موجود هم زمانی بیماری کرونا و آنفلوآنزا بسیار مهم بوده و در افزایش موارد بستری ها موثر می باشد.

علوی گفت: از هفته دوم مهرماه موج آنفلوآنزا در کشور شروع شد و در هفته اول آبان ماه به پیک خود رسید و به تبع در استان خوزستان هم میزان مراجعه ناشی از این بیماری افزایش یافته است.

وی در خصوص علت افزایش بیماری آنفلوآنزا در استان بیان کرد: تغییرات اقلیمی در خوزستان زودتر از موعد مقرر شروع شد همچنین بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی به همراه کاهش شیوه نامه های بهداشتی این مسئله را تشدید کرده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در ادامه به واکسن آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت : واکسن آنفلوآنزا عمومی نبوده و همه مردم نیاز به تزریق این واکسن ندارند بلکه تنها ۲ دسته از نظر واکسیناسیون مورد توجه هستند.

وی ادامه داد: دسته اول، افرادی که با بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مواجه هستند مثل کادر درمانی و پرستاری، دانشجویان پزشکی و کسانی که با پرندگان در ارتباط هستند و دسته دوم زنان باردار می باشند.

علوی گفت: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان زیر پنج سال و افرادی که بیماری کبدی، کلیوی، قلبی، تنفسی و دارای ضعف سیستم ایمنی هستند باید واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه ها تهیه کرده و تزریق کنند. همچنین افراد زیر ۱۸ سال که آسپرین مصرف کرده و افرادی که از بیماران زمینه ای مراقبت می کنند باید هر ساله در ابتدای فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

گفتنی است مهمترین علائم بیماری آنفلوآنزا تب، سرفه، خستگی، بدن درد، گلودرد، آبریزش بینی و سردرد است و افراد در صورت ابتلا به این بیماری باید استراحت کرده و مایعات مصرف کنند.

افرادی که به نوع شدید آنفلوآنزا مبتلا می شوند باید به مراکز و کلینیک های حاد تنفسی مراجعه کنند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.