شناسنامه‌ دار شدن فضای سبز اهواز آغاز شد

محمدمهدی مطیعی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم توجه به هرس درخت کنوکارپوس براساس هرس فرم گفت: شهرداران مناطق و سازمان پارک ها باید هرس درختان را به صورت فرم انجام دهد تا جلوی سوء استفاده دلالان زغال و چوب گرفته شود.

مطیعی، عدم خرید گل و گیاه از خارج از استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوزستان از نظر اقلیمی دارای شرایط خاص است به همین دلیل باید گیاهانی در این شهر کاشته شود که با اقلیم خوزستان و اهواز سازگار باشند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: ۹۸ تولیدکننده نهال، بذر، گل و گیاه در خوزستان وجود دارد که این تولیدکنندگان لیست نهال های موجود و قابل کشت در اهواز را اعلام کردند که در این زمینه کمبودی برای تامین گل و گیاه مورد نیاز اهواز از سطح استان وجود ندارد.

مطیعی در ادامه تغییر مدیران شهرداری را حق قانونی شهردار دانست و ادامه داد: وجود تغییر و تحول و جا به جایی مدیران از جمله اختیارات قانونی شهردار است و شهردار حق دارد بر اساس اختیارات خود عمل کند که انتظار است مدیران جدید نیز در مسیر ترسیم شده مدیریت شهری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه نباید حوادث اخیر موجب غفلت مدیریت شهری در خدمت رسانی به مردم شود ادامه داد: روند خدمت رسانی به شهروندان باید بدون ذره ای اختلال با قدرت ادامه یابد و در این مسیر مسوولان شهری باید همواره پاسخگوی عمل خود در برابر شورای شهر باشند.

وی با تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حرم شاه چراغ گفت: این حرکت تروریستی حرکت ناجوانمردانه ای بود و انتظار است مراجع ذیصلاح با قدرت با عوامل این جنایت تروریستی برخورد کنند.

وی با تقدیر از مجاهدت های نیروهای اطلاعاتی و انتظامی کشور در حوادث اخیر گفت: به برکت حضور و تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی خوزستان و بصیرت مردم خوزستان بار دیگر این استان در حوادث اخیر مانند همیشه سربلند بیرون آمد.

مطیعی، ناآرامی های اخیر را فتنه ای بزرگ و ناجوانمردانه دانست و گفت: ایران اسلامی با داشتن رهبری حکیم، ملتی بابصیرت، تمدن باسابقه و مکتب متعالی به کشوری شکست ناپذیر تبدیل شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی تنها کشوری در جهان است که صدها شبکه تلویزیونی و ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه آن برنامه پخش می کند که همین دشمن بزرگ موجب آبدیده شدن و شکست ناپذیر شدن کشور شده است.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.