یکبار برای همیشه تکلیف درخت کنوکارپوس روشن شود

عادل شیشه گری روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین نشست رسمی در صحن علنی شورای شهر اهواز، افزود: اظهارات غیرکارشناسی پیرامون این درخت در سال های اخیر ضربه سنگینی به فضای سبز اهواز وارد کرده است.

وی ادامه داد: لازم است یک بار برای همیشه سهم کنوکارپوس در این آلرژی ها مشخص شود تا متخلفان و سوء استفاده گنندکان، دست از قلع و قمع درختان بردارند.

شیشه گری گفت: با وجود اینکه بارها موضوع کنوکارپوس و نقش آن در آلرژی فصلی به ویژه در بارندگی ها در سال های گذشته مطرح و به شبهه ها پاسخ داده شده است ولی به نظر می رسد لازم است با تشکبل کارگروه علمی مشترک یکبار برای همیشه به این موضوع پاسخ داده شود.

نوارهای حفاری به معضلی در اهواز تبدیل شده است

عضو شوای اسلامی شهر اهواز در ادامه با بیان اینکه حفاری های شرکت آب و فاضلاب در سطح شهر اهواز امروز از یک مشکل به معضل تبدیل شده است افزود: با توجه به کوتاهی انجام شده در آسفالت نواز حفاری در سطح شهر پیش بینی می شود با آغاز بارش ها مشکل در سطح معابر اهواز چند برابر شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد اراده ای برای ترمیم نوارهای حفاری های شبکه فاضلاب در اهواز وجود ندارد، ادامه داد: کیفیت و نحوه اجرای برخی از ترمیم های انجام شده نیز نامطلوب است و این ترمیم به بدترین شکل ممکن در حال انجام است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز گفت: زندگی مردم به دلیل حفاری گسترده شرکت آب و فاضلاب و آسفالت نامناسب آن با مشکل جدی روبه رو شده است.

 

مجور حفاری جدید نباید صادر شود

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد فاضلاب اهواز در حال تکمیل است افزود: به دلیل اینکه نیم دیگری از شبکه فاضلاب اهواز هم قرار است انجام شود به همین دلیل تا پیش از تکمیل ترمیم نوارهای حفاری، نباید مجوز جدید برای حفاری در سطح این شهر داده شود.

شیشه گری ادامه داد: تکمیل شبکه فاضلاب اهواز کار بزرگ و ارزشمند ملی است که با حمایت مدیریت شهری در اهواز در حال انجام است ولی وضعیت کنونی و نحوه اجرای آن به گونه‌ای است که باعث نارضایتی مردم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر مشارکت مردم در نگهداشت شهر افزود: شهرداری به تنهایی توان اداره شهر را ندارد و به همین دلیل همکاری و همراهی مردم در نگهداشت شهر ضروری است.

وی همچنین با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حرم شاهچراغ شیراز در جمله ترویستی گفت: این تروریست کور دل با به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان و مردم بیگناه ایران اسلامی، بار دیگر خواری و خوی جنایتکارانه دشمنان ایران اسلامی را نشان داد که انتظار است تا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با عوامل و مسببان داخلی و خارجی این حرکت رذیلانه برخورد قاطع کند.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.