رییس شورای شهر اهواز: ناآرامی‌های اخیر ناشی از ترس دشمن از ایران قوی است

سیاوش محمودی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین نشست رسمی در صحن علنی شورای شهر اهواز، افزود: سرود سلام فرمانده و طنین انداز شدن آن در کشورهای مختلف و همچنین حرکت سریع کشور در مسیر پیشرفت، موجب وحشت دشمنان شد و حوادث اخیر حرکت انفعالی دشمنان در واکنش به این جریان عظیم فرهنگی و حرکت رو به رشد کشور بود.

محمودی با تسلیت و محکومیت حرکت تروریستی کوردلانه در حرم شاهچراغ گفت: این حرکت تروریستی اوج بی رحمی و قساوت قلب دشمنان حیوان صفت ایران اسلامی را نشان داد.

وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم تا حقایق این روزها را به خوبی تبیین کنیم ادامه داد: حوادث اخیر درس ها و عبرت هایی برای مردم، مسوولان و همچنین دشمنان نظام دارد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز امنیت را خط قرمز و راهبرد اصلی نظام دانست گفت: انتظار ملت شریف ایران اسلامی از دستگاه های امنیت و انتظامی پاسخ قاطع به تروریست های کوردل است.

وی گفت: همانگونه که برخی در سال ۸۸ پس از مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، با ایجاد فتنه کشور را به حاشیه بردند، امروز نیز انگیزه اصلی دشمن مختل کردن حرکت کشور در مسیر پیشرفت همه جانبه است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: حرکت کشور به سمت بازکردن گره های قدیمی در عرصه های مختلف است و این موجب شده تا آمریکا، کشورهای مرتجع عربی و رژیم غاصب صهیونیستی که می دانند دیگر توان مقابله با ایران را ندارند به دنبال جلوگیری از تبدیل کشور به ایران قوی و مستقل هستند.

محمودی با بیان اینکه همانگونه که در سال ۸۸ با ریزش خواص روبه رو بودیم، در حوادث اخیر نیز شاهد مردود شدن برخی خواص هستیم، ادامه داد: تعرض دشمن و فریب خوردگان داخل به مقدسات دینی از دیگر وجه مشترک فتنه ۸۸ و ناآرامی های اخیر است.

وی کشته سازی را یکی از برنامه های پیچیده دشمن در حوادث اخیر دانست و گفت: دشمنان ایران اسلامی با کشته سازی در این ناآرامی ها در تلاش بودند تا اغتشاشات فروکش نکند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود:  به واسطه جنگ روسیه و اوکراین بسیاری از کشورهای جهان با تورم روبه رو هستند و این در حالی است که روند تورم در ایران طی چند ماه اخیر کاهشی بوده است.

محمودی با بیان اینکه دشمن در سنجش دین باوری جوانان و نوجوانان ایران اسلامی دچار اشتباه شد گفت: حضور میلیونی جوانان و اقشار مختلف کشور در راهپیمایی اربعین حسینی نشان می دهد که جوانان و نوجوانان ایران اسلامی همچنان دین باور و پایبند به اعتقادات هستند.

وی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را نقطه پایان آتش افروزی‌های اخیر دانست و ادامه داد: دشمن از فضای مجازی برای هیجان سازی نوجوانان و جوانان در حوادث اخیر استفاده کرد که ساماندهی این فضای مجازی باید به عنوان اولویت در دستور کار متولیان امر باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز، گفت: وظیفه اصلی مسوولان در شرایط کنونی افزایش تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی به مردم است.

غروب روز چهارشنبه چهارم آبان ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به نمازگزاران و زایران حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند. در این حادثه ۲۵ نفر مجروح شدند. داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.