اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر اهواز

حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز در خصوص لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در سطح مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ اظهار کرد: مبلغ پایه این مناقصه ۴۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و برنده مناقصه ۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون را اعلام کرده بود که ابته این میزان اختلاف در مناقصات آسفالت طبیعی است اما این در حالی است که قیمت کارشناسی ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده که ۱۹.۶۱ درصد از رقمی که برنده منقاصه اعلام کرده، بیشتر است.

وی افزود: در قیمت‌های کارشناسی که اعلام می‌شود باید صرف و صلاح شهرداری در نظر گرفته شود. در برخی مناقصات، کارشناسان شهرداری قیمت‌هایی را تعیین کرده‌اند که صرف و صلاح شهرداری در نظر گرفته نشده است.

دغاغله بیان کرد: برخی مسیرهای تعیین شده برای آسفالت معابر نیز در این لایحه جزو اولویت‌های شهری نیست اما با توجه به اینکه زیرسازی‌ها در این خیابان‌ها انجام شده، با آسفالت این معابر موافقت شده است.

وی افزود: البته این موافقت به شرطی بوده که از این به بعد ابتدا اولویت‌ها در کمیسیون عمران مطرح و تصویب شود سپس مناقصات برگزار شود.

در ادامه سید ناصر مهداوی دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: با ارائه خدمات به مردم مخالف نیستم اما مخالفت من با این لایحه به این دلیل است که شأن و جایگاه شورای شهر و اولویت‌های نمایندگان مردم در آن رعایت نشده است.

وی افزود: در گذشته برخی پیمانکاران حتی شهرداران مناطق را تعیین می‌کردند بنابراین بررسی شود چرا قیمت کارشناسی شهرداری بسیار بالاتر از مبلغی است که پیمانکار تعیین کرده است. آیا اشکال در سیستم کارشناسان شهرداری است که قیمتی را تعیین می‌کنند تا پیمانکار با مبلغی که به صلاحش است برنده مناقصه شود؟ و اگر قیمت کارشناسی واقعا همین است، این پیمانکار چه آسفالتی را تحویل مردم می‌دهد؟

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: بعید نیست کسانی که در گذشته شهرداران مناطق را تعیین می‌کردند، با کارشناسان تعیین این مبالغ، ارتباط داشته باشند و خود مبالغ را تعیین کنند.

مهداوی بیان کرد: نباید صرفا به کارشناسان شهرداری اکتفا شود و باید از ظرفیت کارشناسان خارج از شهرداری که دارای وجدان کاری و انصاف هستند، استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با بیان اینکه همچنان آسفالت اولویت اول شهر است، گفت: شورای شهر اهواز از محل اعتبارات حق آلایندگی، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر اهواز به شهرداری اهواز اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در این لایحه به مناطق زیرسازی شده توجه شده است، افزود: معابری با هزینه هنگفتی زیرسازی شده‌اند که با نخستین بارندگی زیرسازی‌ها از بین می‌رود. برخی از زیرسازی‌ها نیز به اصلاح دارند. در برخی مناطق اهواز از جمله ملاشیه به دلیل انجام ندادن زیرسازی‌های مناسب در سالیان گذشته، آسفالت کیفیت مناسبی ندارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: با آسفالت خیابان شهید علاف در واقع یک پل به عنوان معبر مهم جدید به معابر شهر اهواز افزوده می‌شود. هر چه سریعتر باید این کار انجام شود تا بخشی از معضل ترافیکی شهر رفع شود.

سراج گفت: در مقطعی زیرسازی معابر اهواز بدون برنامه و نگاه به بودجه انجام شده است. هر چند آسفالت برخی از این معابر در اولویت قرار ندارد اما اگر نسبت به آسفالت این مسیرها اقدام نشود، زیرسازی‌ها که با هزینه بالایی انجام شده از بین می‌رود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز بیان کرد: پیشنهاد می‌شود قرارگاهی برای آسفالت معابر و نظارت بر کیفیت آن در اهواز ایجاد شود. برخی ارگان‌های دیگر که حفاری انجام داده‌اند، کار آسفالت را بسیار بی‌کیفیت انجام می‌دهند که باید بر این کارها نظارت شود.

در ادامه محمد مهدی مطیعی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز نیز گفت: هیچکس از اعضای شورا مخالف آسفالت معابر نیست اما بحث ما، تفاوت زیاد قیمت پایه و قیمت کارشناسی است که این مساله باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که آسفالت، اولویت شهر اهواز است اما باید صلاح شهرداری نیز در آن در نظر گرفته شود. باید قبل از بارندگی فکری به حال آسفالت شهر کرد.

در ادامه سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر آسفالت معابر اهواز نیز گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت در نظر گرفته شده و در آستانه فصل بارندگی قرار داریم که باید این کار سریعتر انجام شود.

وی افزود: در حال از دست دادن فرصت برای آسفالت معابر هستیم و پاسخی برای مردم نداریم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در گذشته می‌گفتیم مشکل مالی وجود دارد اما حالا پول داریم و باید کار سریع انجام شود.

در نهایت لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در سطح مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.