زمین برای تجمیع انبارهای ضایعاتی اهواز تامین شد

احمد سراج بر ضرورت ساماندهی انبارهای ضایعاتی سطح شهر اهواز تاکید کرد و افزود: با همکاری سازمان صمت، زمین هایی در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز برای جا به جایی این انبارهای ضایعاتی در نظر گرفته شده که با فراخوان و ثبت نام انبارهای متقاضی در بازه زمانی تعیین شده این انبارها از سطح شهر خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه وجود انبارهای ضایعاتی در مناطق مسکونی شهر اهواز مشکلات بهداشتی فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: انبارهای ضایعاتی فعال در سطح شهر اهواز به هیچ عنوان پروانه فعالیت ندارند به همین دلیل ساماندهی و جا به جایی این انبارها به خارج شهر به عنوان اولویت پیگیری می شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد:در صورت جا به جایی این انبارهای ضایعاتی به شهرک صنعتی، احداث واحدهای بازیافت مواد ضایعاتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرک صنعتی پیش بینی شده است.

 

اتصال ماشین آلات خدمات شهری به سامانه هوشمند شهرداری

وی ایجاد نظارت هوشمند بر ماشین آلات به کار گرفته شده در بخش خدمات شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: اتصال ماشین آلات خدمات شهری به سامانه هوشمند شهرداری در حال انجام است که با تکمیل این فرآیند مسیر حرکت و عملکرد تمام ماشین آلات خدماتی در سطح شهر به صورت لحظه ای رصد می‌شود.

سراج گفت: حدود ۶ هزار نفر نیروی انسانی در بخش خدمات شهری اهواز مشغول فعالیت هستند که ضمن ارتقای نظارت بر حسن انجام وظایف محوله، آموزش این نیروها به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

وی استقرار سامانه هوشمند پسماند مبتنی بر نقشه‌های جی ای اس را راهکار مدیریت شهری برای ساماندهی وضعیت جمع آوری پسماند در سطح شهر اهواز دانست و ادامه داد: با استقرار این سامانه تمام فرآیند نظافت و جمع آوری پسماند شهری به صورت برخط رصد و نقاط قوت و ضعف برای بهبود خدمت رسانی در اختیار مدیران قرار می گیرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی اهواز همچنین بیان کرد:تعداد قابل توجهی از مخازن زباله در سطح شهر اهواز که خریداری و به کار گرفته شده بود به سرقت رفت که ضمن پیگیری برای جبران کمبود این مخازن، پیگیری برای فراهم کردن سازو کار مناسب در جلوگیری از سرقت آنها انجام می شود.

حدود سه هزار زباله‌گرد و ۱۲۰ انبار ضایعاتی غیرمجاز در اهواز فعالیت دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.