تقویت سامانه بارشی در خوزستان / پیش‌بینی تندباد و خاک

محمد سبزه‌زاری  اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی به علت تاثیر سامانه ناپایدار تا روز جمعه روی استان خوزستان شاهد ناپایداری به شکل وزش باد شدید، طوفان گرد و خاک همرفتی و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی افزود: امروز بارش‌های این سامانه به صورت پراکنده خواهد بود. سپس با تقویت سامانه به ویژه در روزهای چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه شاهد بارش‌های حجیم و گسترده‌ای به ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان و در دیگر نقاط استان به صورت نقطه‌ای خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: با فعالیت این سامانه رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای، صاعقه و برخاستن گرد و خاک‌های همرفتی و احتمال ریزش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج فارس نیز از امروز تا پنجشنبه مواج و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سبزه‌زاری با اشاره به آغاز بارش در برخی نقاط خوزستان گفت: صبح روز گذشته در حسینیه اندیمشک حدود ۴۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است. فعلا مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌های نسبتا خوبی در مرکز استان خوزستان به سمت شرق را خواهیم داشت به گونه‌ای که مدل‌ها، هسته‌های بارشی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر را نشان می‌دهند. بیشترین احتمال بارندگی در اهواز برای امشب پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۸.۱ و ایذه با ۱۴.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۸.۱ و ۲۵.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.