ساز هنرمندان ایرانی در دوشنبه کوک شد/ تحکیم دوستی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به تاجیکستان، همزمان با سومین روز برپایی هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، روز چهارشنبه – ۱۱ آبان، روزهای فرهنگی ایران با شرکت جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان دو کشور در دانشگاه ملی تاجیکستان ادامه یافت.

اجرای ورزش پهلوانی و زورخانه ای، شعرخوانی علیرضا قزوه، نقالی و شاهنامه خوانی و اجرای چند قطعه موسیقی و … از جمله برنامه مراسم امروز بود.

ساز هنرمندان ایرانی در دوشنبه کوک شد/ تحکیم برادری و دوستی ایران و تاجیکستان

در این مراسم محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد تقی صابری سفیر ایران در تاجیکستان، معاون وزیر فرهنگ تاجیکستان و محمد علی کیانی مدیر کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات حضور داشتند.

ساز هنرمندان ایرانی در دوشنبه کوک شد/ تحکیم برادری و دوستی ایران و تاجیکستان

قرار است طی روزهای آینده همزمان با برپایی هفته فرهنگی ایران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، روزهای فرهنگی و هنری ایران در شهرهای خجند و باختر این کشور ادامه یابد.

همچنین از ساعاتی دیگر هفته فیلم ایران نیز با نمایش فیلم های ایرانی در تاجیکستان به ویژه پایتخت این کشور افتتاح خواهد شد.

هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال برگزاری ست.

هفته فرهنگی ایران عصر دوشنبه در سالن  اپرا بالت شهر دوشنبه گشایش یافت.

در این رویداد فرهنگی هنری بیش از ۵۱ هنرمند ایرانی از حوزه های تجسمی، نگارگری، نقاشی، خط، نقاشی خط، موسیقی، نقالی خوانی، هنر زورخانه ای پهلوانی و… آثار و دستاوردهای خود را به نمایش عموم مردم گذاشته اند.

ساز هنرمندان ایرانی در دوشنبه کوک شد/ تحکیم برادری و دوستی ایران و تاجیکستان
دانشگاه ملی تاجیکستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.