آغاز برداشت دانه‌های سفید در سرزمین نفت سیاه

عبدعلی ناصری با اشاره به آغاز عملیات مکانیزه برداشت نیشکر اظهار کرد: بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور با آغاز برداشت محصول نیشکر از سطح ۶۸ هزار هکتار از اراضی طرح‌های توسعه نیشکر خوزستان آغاز شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه توسعه نیشکر، افزود: عملیات مکانیزه برداشت نیشکر در واحدهای نیشکری استان هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: همه افرادی که در برداشت این محصول مهم و استرتژیک نقش دارند، باید سرعت و دقت در عملیات برداشت نیشکر و استحصال شکر را مدنظر قرار دهند تا زحمات‌ افرادی که در این زمینه تلاش کرده‌اند به ثمر نشیند و در سرزمین نفت سیاه، شاهد برداشت این دانه‌های سفید با ارزش شکر باشیم.

امضای تفاهم ‌نامه‌ با محیط ‌زیست برای برداشت سبز

ناصری با اشاره به برداشت سبز نیشکر در خوزستان عنوان کرد: با توجه به تجهیز و بازسازی ناوگان برداشت نیشکر در خوزستان، برداشت سبز با بکارگیری دروگرهای نیشکر و سایر تجهیزات کشاورزی در دستور کار است و با دقت تمام در سطح مزارع نیشکری استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای تحقق برداشت سبز و کمک به کاهش آلودگی هوا تفاهم ‌نامه‌ای با سازمان محیط ‌زیست به امضا رسیده است که هر ساله برداشت سبز به ویژه در واحدهای نزدیک به مناطق مسکونی در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این تفاهم‌نامه سالانه سطح عملیات برداشت سبز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اجرای طرح‌های دانش‌بنیان برای افزایش برداشت سبز در خوزستان گفت: طرح‌های دانش‌بنیان جهت استفاده از سرشاخه‌های نیشکر حاصل از برداشت سبز در دست اجرا است که با عملیاتی شدن این طرح‌ها سطح برداشت سبز در استان افزایش می‌یابد و همچنین تولید خوراک دام نیز افزایش می‌یابد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.