تاکید استاندار خوزستان بر پوشش هزینه آزمایش‌های ژنتیکی توسط بیمه سلامت

صادق خلیلیان روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان بیمه ایران ، ریس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، مدیر و معاون اداره کل بیمه سلامت خوزستان افزود:یکی از اقدام های ما ، فرهنگ سازی برای پیشگیری از ازدواج فامیلی و کاهش بیماران خاص از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی است ولی بیمه سلامت نیز باید تمهید لازم را برای پوشش هزینه آزمایش های ژنتیکی انجام دهد.

وی گفت: توسعه مشاوره ژنتیکی و افزایش آگاهی عمومی در کنار پوشش هزینه آن می تواند از بسیاری بیماری ها خاص پیشگیری کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است و هزینه آن بسیار کمتر از درمان است افزود: به تناسبی که بیمه سلامت به سمت پوشش هزینه‌های درمانی حرکت می‌کند باید در امر پیشگیری نیز اهتمام ورزد تا در دراز مدت هزینه‌های درمانی نیز کاهش یابد.

خلیلیان گفت:جامعه ما در زمینه پیشگیری از بروز بیماری ها در گام های نخستین است ولی بیمه سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در این زمینه کار کنند و سطح آگاهی های شهروندان را افزایش دهند.

وی پوشش ۲۶بیماری خاص و مزمن توسط بیمه سلامت را گامی ارزشمند برای کمک به افراد و خانواده هایی که با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند و تاکنون هزینه های بسیار سنگینی را متحمل شده اند ارزیابی و ابراز امیدواری با افزایش پوشش هزینه بیماری به ۴۴ نوع بیماری خاص ، هزینه کمرشکن درمان این بیماری ها به شدت کاهش یابد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران نیز در این نشست که در دفتر استاندار خوزستان برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری در جامعه ما باید جدی گرفته شود گفت: اگر پیشگیری را جدی بگیریم و خود مراقبتی را افزایش دهیم هزینه های درمانی به شدت کاهش می یابد.

دکتر محمد ناصحی در ادامه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک که بسترساز تشکیل پرونده الکترونیک بیماران ، نظام ارجاع و پزشک خانواده خواهد بود و همچنین پوشش هزنیه‌ طرح ناباروری تا ۹۰درصد در بخش بستری و ۷۰درصد در درمان سرپایی ، تشکیل صندوق بیماری ها خاص و سخت درمان را از طرح های مهم و زیربنایی سازمان بیمه سلامت بیان کرد و افزود: نگاه دولت توسعه خدمات بیمه ای و کیفی سازی خدمات درمانی با هدف کاهش هزینه های درمانی از جیب مردم است.

وی ادامه داد: هزینه های بخش دولتی در مقایسه با هزینه های درمانی بخش خصوصی قابل تحمل تر است ولی هزینه های پرداختی از مردم نیز بسیار کمتر خواهد بود بنابراین توصیه ما به افراد و خانوارهای زیرپوشش آن است برای درمان بیماری خود به مراکز درمانی دانشگاهی مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست یک ساعته با بیان اینکه حفاظت از سلامت در کشور ضعیف است و تغییر این نگاه ، این نیازمند فرهنگ سازی است گفت: اگر ما پیشگیری را جدی گرفته بودیم شاهد هزینه‌ سرسام آور و گران درمان در کشور نبودیم.

دکتر محمدحسین سرمست با ابراز رضایت از پرداخت هزینه های درمانی مراکز بیمارستانی دولتی استان توسط بیمه سلامت خوزستان گفت: با الکترونیکی کردن نسخه و اسناد پزشکی ، پرداختی ها به روز شده است و با حذف کاغذ زمان رسیدگی به اسناد الکترونیکی به شدت کاهش یافته است.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.