سامانه‌های بیمه سلامت همچنان برای پذیرش افراد فاقد بیمه، باز است

دکتر محمدمهدی ناصحی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز با بیان اینکه بسیاری از قشرهای جامعه در سال های اخیر زیرپوشش بیمه همگانی قرار گرفتند افزود: آنهایی که هنوز زیر پوشش بیمه سلامت نیستند می توانند در سامانه بیمه سلامت، کد ملی خود را وارد کنند تا اطمینان پیدا کنند از پوشش بیمه ای برخوردار هستند یا خیر.
وی گفت: آنهایی که بیمه نیستند می توانند به دفاتر پیشخوان دولتی یا سامانه بیمه سلامت مراجعه کنند و ثبت نامه را انجام دهند.
ناصحی با بیان اینکه بیمه سه دهک اول تا سوم رایگان است، افزود: به خاطر اینکه هزینه درمان و دارو بسیار بالا است افراد فاقد بیمه باید خود را بیمه کنند، ضمن آنکه هزینه بستری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در مراکز درمانی دولتی رایگان است و هزینه های سرپایی آن تا ۸۰درصد برعهده بیمه سلامت است.
وی با بیان اینکه هزینه های پرداختی به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی به روز است افزود: تلاش می کنیم بیمارستان های بخش خصوصی را در این فرایند قرار دهیم ولی با توجه به منابعی که در کشور وجود دارد پوشش هزینه های دولتی توسط بیمه سلامت در اولویت هستند.
ناصحی افزود: با این حال حدود ۹۰درصد بیمارستان های بخش خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند ولی با این وجود ممکن است هزینه‌های بیمارستان های خصوصی افزایش یابد و تفاوت آن و پرداخت از جیب مردم بیشتر شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۸هزار میلیارد ریال به موسسات طرف قرارداد در خوزستان پرداخت شده که چهار هزار میلیارد ریال آن در بخش روستایی بوده است.
اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال برای صندوق بیماران خاص و مزمن
ناصحی از اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال برای صندوق بیماران سخت درمان، خاص و مزمن در سال جاری توسط بیمه سلامت خبر داد.
وی گفت: پرداخت هزینه های بیماری های مزمن و خاص در دستور کار سازمان متبوع است و به تدریج سطح پوششی بیماران خاص را از ۲۶ کنونی و به ۴۴ بیماری تسری خواهیم داد تا فشار از روی مردم برای درمان و تامین داروهای که معمولا بسیار گران قمیت هستند برداشته شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: بیمه سلامت این آمادگی را دارد بخش های زیادی از هزینه داروهای بیماران مزمن و خاص را پرداخت کند.
وی در بخش پایانی از شهروندان خوزستانی که تاکنون بیمه نشده اند خواست خود را بیمه کنند چون روز به روز سطح خدمات بیمه سلامت بیشتر و پرداختی از جیب آنان کمتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.