خوزستان قطب کشاورزی است/ نیشکر ظرفیتی بزرگ در تولید و اشتغال دارد

سید کریم حسینی ضمن بازدید از روند احداث کارخانه تولید ام.دی.اف امیرکبیر، موانع و مسائل بر سر راه این طرح صنعتی را بررسی کرد.

عملیات ساخت کارخانه ام.دی.اف کشت و صنعت امیرکبیر از سال ۹۷ متوقف شده بود که با پیگیری‌های انجام شده از سوی دکتر ناصری بار دیگر روند احداث آن از سر گرفته شد و در حال حاضر نیز بخش زیادی از دستگاه ها با نظارت کارشناسان شرکت های سازنده، نصب شده است.

نماینده مردم اهواز در حاشیه این بازدید، نیشکر را ظرفیتی بزرگ در خوزستان برشمرد که با توسعه صنایع جانبی آن، تولید و اشتغال در استان رونق می‌گیرد.

به گفته حسینی، خوزستان به عنوان قطب کشاورزی باید بر توسعه طرح های اشتغال‌آفرین در صنعت کشاورزی سرمایه‌گذاری بیشتری نماید و دولت نیز باید زیرساخت لازم را در این جهت هموار کند.

وی در ادامه افزود: تامین آب کشاورزی به عنوان نیاز اصلی یکی از مواردی است که باید کارشناسی و بازنگری بیشتری در آن صورت بگیرد و نگرانی کشاورزان و صنعتگران در این زمینه کاهش بیاید.

تولید تخته صنعتی ام.دی.اف از باگاس، باعث کاهش ۳۵ درصدی واردات تخته صنعتی به کشور می‌شود و از نابودی هزاران هکتار درختان جنگلی جلوگیری می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.