افزایش پایداری برق اهواز با وارد مدارشدن پست فولاد

محمود دشت‌ بزرگ اظهار کرد: پست برق ۲۳۰ به ۴۰۰ کیلوولت آرنا فولاد خوزستان با ظرفیت ۴ ترانس ۳۱۵ مگاولت‌آمپری در مراحل پایانی تست و بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه این پست و خط انتقال آن تا قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد، افزود: با بهره‌برداری از پست فولاد، تامین برق دو مشترک صنعتی فولاد خوزستان و فولاد اکسین از بخش ۲۳۰ کیلوولت به بخش ۴۰۰ کیلوولت منتقل خواهد شد و این اقدام باعث می‌شود که نیروگاه رامین و شبکه ۲۳۰ کیلوولت اهواز از حالت پرباری خارج شود و تنها برق شهر و حومه را تامین کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین مشترک صنعتی شبکه برق این شرکت با دیماند ۶۵۰ مگاولت آمپر، با احداث این پست از بخش ۲۳۰ کیلوولت به بخش ۴۰۰ کیلوولت منتقل خواهد شد و پرباری پست برق اهواز کاهش پیدا می‌کند.
دشت ‌بزرگ با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه فولاد خوزستان است و برای بهره‌برداری به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تحویل داده خواهد شد، گفت: با این اقدام دیگر شبکه ۲۳۰ کیلوولت کلانشهر اهواز پرباری هر سال را نخواهد داشت و ضمانت بیشتری در پایداری شبکه برق در تابستان ایجاد خواهد کرد.
وی بیان کرد: پست ۲۳۰ به ۴۰۰ کیلوولت آرنا به گونه‌ای طراحی شده که برق دو مشترک صنعتی فولاد خوزستان و فولاد اکسین را هم‌ زمان تامین کند و این مقسم بودن از ویژگی‌های خاص آن است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.