حضور بخش خصوصی گردشگری جمهوری آذربایجان و ایران را تقویت می‌کند/ به نفت نباید اتکا کرد

امین علی‌اف (Emin Alliev) در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا درباره صنعت گردشگری جمهوری آذربایجان اظهار داشت: سال‌های زیادی است که جمهوری آذربایجان در زیرساخت‌های صنایع دیگری به غیر از نفت و گاز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است، طرح‌هایی را برای توسعه این صنایع آماده و عملیاتی کرده است که صنعت گردشگری یکی از مهمترین این حوزه‌ها است.

سردبیر خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، صنعت گردشگری کشورش را زمینه‌ای مهم، توانمند و رو به جلو توصیف کرد و گفت: گردشگران زیادی به ویژه از کشورهای عربی، روسیه و دیگر کشورهای حوزه دریای خزر از جمله اوکراین، بلاروس و حتی گرجستان به جمهوری آذربایجان می‌آیند که باعث ارزآوری به کشور ما شده است، با این حال درآمدهای گردشگری همچنان از درآمدهای نفت و گاز کمتر است.

وی ابراز امیدواری کرد که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سال‌های آینده، اگر برنامه‌ها بر اساس چشم‌انداز ترسیم شده پیش رود، گردشگری آذربایجان همانند صنعت نفت و گاز مهم و درآمدزا شده و به یکی از قطب‌های منطقه حاشیه خزر تبدیل شود، اما این روند نیازمند برنامه‌های تبلیغی، معرفی و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و توانمندی‌های جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری است.

بیشتر بخوانید

کارشناس رسانه‌ کره‌جنوبی: تماشاچیان جام‌جهانی حتما به ایران هم سفر کنند

حضور بخش خصوصی گردشگری جمهوری آذربایجان و ایران را تقویت می‌کند/ به نفت نباید اتکا کرد

نباید فقط به صنعت نفت و گاز وابسته باشیم

علی‌اف گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد در چند دهه اخیر سالانه گردشگران زیادی از ایران به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند، همچنین کشور ما جزو چند کشور گردشگر فرست به ایران است، با توجه به اشتراکات فرهنگی و دینی و روابط تاریخی میان ملت‌های ایران و جمهوری آذربایجان، قطعا با توسعه روابط سیاسی و اقتصادی باکو – تهران و افزایش فعالیت بخش خصوصی گردشگری، روابط گردشگری دو کشور تقویت و گسترش خواهد یافت که به نفع هر دو ملت است.

وی خاطرنشان کرد: آژانس خبری ما علاوه بر زبان آذربایجانی به زبان‌های فارسی، ترکی، روسی فعالیت دارد و در برخی کشورها از جمله فرانسه و کشورهای آسیای مرکزی طرح‌های مشترک داریم و در زمینه تبلیغ گردشگری آذربایجان تلاش می‌کنیم. به عنوان یک آذربایجانی برای کسانی که در این کشور فعالیت و تجارت می‌کنند می‌خواهیم زمینه دلخواه ما توسعه یابد و فقط به نفت و گاز وابسته نباشیم.

سردبیر خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان تصریح کرد: جمهوری آذربایجان اگر چه نفت و گاز کافی دارد، اما اگر تمام امیدها و تمرکزمان فقط بر این صنعت که منبعی تمام‌شدنی است، باشد، آینده کشورمان پرریسک خواهد بود؛ امروز قیمت نفت و گاز بالاست ما پول داریم، اما فردا اگر قیمت این دو به شدت کاهش یابد، پول‌هایمان هم تمام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.