مظلومیت ورزش زنان خوزستان از زبان بنی‌تمیم

حمید بنی تمیم در در نشست رئیسان و نائب رئیسان هیات های ورزشی که با حضور معاون توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون ورزش کاگری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ و شش ماهه ابتدایی سال جاری آمار ورزشکاران سازمان یافته استان خوزستان ۴۸ هزار نفر بوده است. آمار بانوان مشارکت کننده در رویدادهای ورزشی نیز ۴ هزار و ۳۰۰ نفر بوده که در بخش بانوان ۶ میزبانی اردوی تیم ملی را نیز داشته ایم.

وی ادامه داد: مدال های کسب شده توسط بانوان خوزستانی در لیگ های کشور ۹ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز، در قهرمانی کشوری ۵۰ طلا، ۵۵ نقره و ۶۴ برنز، در رویدادهای بین المللی ۶ طلا، ۵ نقره و ۸ برنز و در المپیاد استعدادهای برتر کشور ۴ مدال طلا، ۶ نقره و ۹ برنز بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: تعداد تیم های بانوان در لیگ برتر ۳ تیم، در دسته یک ۱۰ تیم و در لیگ های دو و سه، ۸ تیم است و در مجموع ۲۱ تیم داریم. از ۱۶۰ تیم لیگ برتری که خوزستان در هر دو بخش آقایان و بانوان در قالب ۲۱ رشته ورزشی دارد ۸۷ درصد متعلق به آقایان و ۱۳ درصد متعلق به ورزش بانوان است که مظلومیت ورزش بانوان از همین عدد و رقم مشخص است.

بنی تمیم بیان کرد: حدود ۶۰۰ پروژه ورزشی در استان خوزستان در حال اجرا است که امیدوارم با تخصیص اعتبارات مشکل زیرساخت ورزش بانوان برطرف شود. امیدواریم این تعداد پروژه ورزشی هم صاحب تخصیص کافی و به موقع شوند و هم ما با سرعت و به دقت بتوانیم آنها را به پایان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اعتباری نیز یک سری اعتبارات از سوی خانم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان مستقیماً به ما ابلاغ شد که ما هم هیچ حداقل یا حداکثری برای ورزش بانوان در استان خوزستان در نظر نمی گیریم و تمام تلاشمان این است که مظلومیت ورزش بانوان را به حداقل برسانیم. همکاران در هیات های ورزشی تلاش زیادی می کنند و امیدوارم خلأ موجود با حمایت ارگان ها برطرف شود و از شرمندگی بخش بانوان دربیابیم.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.