نماینده مجلس: عمده مشکل ورزش بانوان، کمبود فضاهای ورزشی است

سیدکریم حسبنی در نشست روسا و نواب رییس هیات های ورزش خوزستان با معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت پنج میلیونی استان خوزستان را بانوان تشکیل می دهند باید امکانات ورزشی بیشتری در اختیار بانوان قرار گیرد تا شرایط خوبی داشته باشند.
وی افزود: درست است که به لحاظ اعتبارات با محدودیت مواجه هستیم اما هنر مدیریتی این است که از همین اعتبارات محدود، بهترین استفاده را داشته باشیم نه اینکه مدام بهانه تراشی کنیم.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: جمعیت ورزش روستایی استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که بیش از ۵۰۰ هزار نفر آن را خانم ها تشکیل می دهند. به دلیل فرهنگ‌ها و باورهای مقدسی که در استان وجود دارد ورود خانم ها به عرصه ورزش با محدوویت هایی مواجه است اما با این وجود کارهای خوبی در ورزش خوزستان انجام شد.
وی افزود: در کنار مدیریت ورزش، هیات های ورزشی خوزستان توانستند بانوان را تشویق به امر ورزش کنند به طوری که جام پرچم با حضور ۵۰۰ روستا و بیش از ۶۰۰ تیم ورزشی مینی فوتبال در استان برگزار شد که از این تعداد ۸۳ تیم مربوط به بانوان است.
حسینی گفت: با توجه به محدودیت اعتبار پروژه ها باید بتوانیم از امکانات و فرصت دستگاه های اجرایی و شرکت های استان استفاده کنیم مثلا باشگاه فولاد که سالانه میلیاردها ریال هزینه می کند، تنها متعلق به یک رشته فوتبال نیست و باید از وجود این باشگاه و امکانات آن در زمینه ورزش بانوان نیز استفاده شود.
وی افزود: شرکت نفت، فولاد و ارگان های دولتی اماکن ورزشی بسیاری دارند همچنین سالانه بودجه ورزشی داشته که باید دید چقدر از این اعتبار در زمینه ورزش بانوان اختصاص هزینه می شود.
نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین گفت: مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی را به راحتی می توان حل کرد به شرطی که مسوولان استان همراهی کنند.
وی افزود: امسال ۱۵۰ میلیارد ریال برای احداث ۳۰ زمین چمن ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اختصاص یافت که قطعا کافی نیست و می توان اعتبارات بیشتری جذب کرد. به دلیل نوع ورزش ، فرهنگ و شرایط آب و هوایی خوزستان نیاز به سالن های سرپوشیده ورزشی در روستاها و شهرها دارد.
حسینی گفت:در رابطه با ورزش بانوان باید یک سری مصوبات و تفاهم نامه هایی با سایر دستگاه ها امضا شود تا از طریق مجلس بتوان موضوع را پیگیری کرد. وقتی حدود ۲۰۰ خانه روستایی با یک سری تجهیزات راه اندازی می شود قطعا می توان کارهای بزرگتری برای بانوان انجام داد.
وی در پایان بیان کرد: در خصوص تخصیص بودجه ۱۴۰۲ برنامه ها و جلساتی با وزارت ورزش خواهیم داشت تا اعتبار خوبی به ورزش کشور و به ویژه خوزستان اختصاص داده شود.
گفتنی است استان خوزستان دارای ۱۵۱ هزار ورزشکار سازمان یافته است
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.