توضیح آبفا در خصوص کدورت و بوی نامطبوع آب در اهواز

محمدرضا کرمی‌نژاد در خصوص علت کدورت آب اهواز اظهار کرد: از روز ۱۲ آبان ماه منابع ورودی آب اهواز بر اثر اولین بارش‌های پاییزی با چالش مواجه و دچار کدورت شد.
وی افزود: منابع آبی ورودی به تصفیه‌خانه‌های شهر اهواز دچار دو نوع کدورت عادی و مواد آلی شد. در این زمینه حداکثر کدورت مواد آلی آب باید ۴ یا ۵ PPM باشد اما در روز ۱۲ آبان ماه کدورت منابع آب ورودی شهر اهواز به تصفیه‌خانه به بیش از PPM ۶۱ رسیده بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پس از این اتفاق تلاش بسیاری برای رفع کدورت آب در آزمایشگاه‌های شرکت آبفا خوزستان انجام شد اما متاسفانه امکان حذف این مواد عالی که به صورت رنگدانه‌های طبیعی در آب حضور داشتند وجود نداشت و از این رو مجبور شدیم تا زمان ماندِ آب را افزایش دهیم.
کرمی نژاد عنوان کرد: براین اساس و به منظور کاهش کدورت آب تصمیم گرفته شد تا منابع آبی کاهش داده شود و احجام آبی که وارد تصفیه‌خانه‌ها و پس از آن وارد شبکه می‌شود کاهش داده شود تا زمان ماندِ آب افزایش یابد.
وی افزود: کار کاهش حجم آب در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه انجام شد و سرانجام در روز جمعه ساعت ۳ بامداد موفق شدیم تا مشکل را حل کنیم و پس از آن مجددا با ظرفیت کامل نسبت به رهاسازی آب در شبکه شهر اهواز اقدام کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: حدود ۱۲ ساعت با ظرفیت ۶۰ درصدی در شبکه شهر اهواز آب رهاسازی شد تا مشکل کدورت آب حل شود. در حال حاضر وضعیت آب شبکه شهر اهواز به حالت عادی بازگشته است و مشکلی در خصوص کدورت وجود ندارد.
پس از وقوع اولین بارش پاییزی در شهر اهواز در تاریخ ۱۱ آبان ماه آب بسیاری از منازل اهواز دچار کدورت شد. از آن روز به بعد وضعیت آب در منازل مناطق مختلف شهرستان اهواز مورد گلایه مردم قرار گرفت و دارای کدورت بسیار زیاد و بوی نامطبوع بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.