توزیع ۴۰ هزار اسپری تنفسی در خوزستان

دکتر رضا گنجی بیان کرد: همچنین هفته آینده ۲۰ هزار اسپری تنفسی دیگر توزیع خواهد شد.
وی افزود: اسپری های تنفسی بین داروخانه‌های بیمارستانی و اطراف بیمارستان ها در حد نیاز توزیع شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: وضعیت توزیع دارویی در خوزستان با ورود محموله جدید دارویی به کشور، از هفته آینده بهتر خواهد شد.
توزیع ۲۰ تن شیرخشک نان در خوزستان
وی افزود: با توجه به کمبود شیرخشک نان در خوزستان امروز ۲۰ تن از این نوع شیرخشک بین داروخانه های مهم و شبانه روزی خوزستان توزیع شد.
گنجی ادامه داد: شنبه هفته آینده نیز ۱۲۰ تن شیرخشک نان تحویل خواهد شد که با توزیع آن در خوزستان، مشکل کمبود این شیرخشک برطرف می‌شود.
وی در خصوص شرایط دارویی خوزستان بیان کرد: با توجه به برطرف شدن موانع ارزی و تولید گسترده برخی از شرکت های دارویی، وضعیت توزیع آنتی بیوتیک ها در خوزستان بهتر می‌شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا چند روز پیش داروی “متیل دو پا” که برای مادران باردار دارای فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد، در بازار نبود ولی اکنون این دارو به بعضی از داروخانه های خاص خوزستان داده شده و می توان آن را تامین کرد.
وی در خصوص وضعیت سرم در خوزستان نیز بیان کرد: شرایط توزیع سرم در استان بحرانی نبوده ولی خوب هم نیست و با احتیاط به داروخانه ها سرم می دهیم اما در کل مصرف سرم با توجه به ورود به فصل سرما کمتر خواهد شد.
گنجی ادامه داد: برای نخستین بار در خوزستان در ۳۰ بازدید به عمل آمده از انبار اموال سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان، ۲۸۰ نمونه از کشفیات شامل محصولات خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارو و مکمل و پودرهای نیروزا، تجهیزات و ملزومات پزشکی بررسی و تعیین تکلیف شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه همچنین گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بازرسی از مراکز توزیع عرضه و مصرف انواع کالاهای سلامت شامل مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، شرکت‌های توزیعی دارو و ملزومات پزشکی، داروخانه‌ها، عطاری‌ها، بیمارستان‌ها، کالا پزشکی‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و غیره انجام شده است.
وی گفت: خط قرمز معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سلامت مردم است و این معاونت در راه تحقق اهداف تامین و ارتقای سلامت آحاد افراد جامعه، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.
گفتنی است هم اکنون موارد بستری در خوزستان نسبت به هفته قبل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و حدود ۴۰ درصد تست های آنفولانزا در استان مثبت ثبت شده است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.