۶۲۹ هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت پاییزه می‌رود

تورج نوروزی با اشاره به تصویب نهایی برنامه کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و تصمیم‌گیری نهایی، سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان ۶۲۹ هزار هکتار است که تقریبا در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته و مشابه است.

وی افزود: این سطح زیر کشت و الگوی کشت پاییزه برای حوضه‌های آبی کرخه، مارون، کارون، دز و خیرآباد مشخص شده است و براساس آنچه مصوب شده کشاورزان امکان کشت محصولات مورد نظر را دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تحقق همه سطح زیر کشت مصوب منوط به رهاسازی آب در حوضه‌های آبی است و اگر در بحث رهاسازی آب در هر حوضه مشکلی به وجود بیاید و امکان تامین نباشد قطعا این سطح زیر کشت به صورت کامل محقق نخواهد شد.

نوروزی عنوان کرد: به هر میزان که سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه اقدام کند، سطح زیر کشت ۶۲۹ هزار هکتاری مصوب محقق و کشت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده و علی رغم مشکلاتی که در بحث کمبود ذخایر آبی سدهای خوزستان وجود دارد، کشت فصلی و پاییزه خوزستان مطابق با الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی نهایی و اجرایی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: براساس الگوی کشت تدوین شده محصولات مختلفی مطابق با نیاز آبی در حوضه‌های آبی کشت خواهد شد که مهمترین آن‌ها گندم، چغندرقند و کلزا است.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.