۴۲ درصد از تست‌های آنفلوآنزا در خوزستان مثبت‌ هستند

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در هفتاد و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی کرونا به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری‌های کووید ۱۹ و آنفلوانزا در استان و هماهنگی اقدامات درون بخشی برای مقابله با این بیماری‌ها گفت: با توجه به افزایش بروز آنفلوآنزا در هفته‌های اخیر، هماهنگی حوزه‌های مختلف دانشگاه در اجرای فرآیندهای تشخیص و درمان بیماری آنفلوآنزا از اقدامات و ضروریات اساسی به شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر تست آنفلوانزای حدود ۴۲ درصد از بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی با علائم حاد دستگاه تنفس فوقانی، مثبت است و بیشترین گروه سنی درگیر بیماری در محدوده ۱۶ تا ۴۵ سال قرار دارند، یعنی درست همان گروهی که از نظر اقتصادی و اشتغال، فعال هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: همچنان استفاده از ماسک، تهویه فضاهای سربسته، رعایت فاصله ایمن، شست‌وشوی مرتب و مکرر دست‌ها و واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مخصوصا زنان باردار از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزا است.

 بستری ۱۱۰ بیمار کرونایی در خوزستان

دکتر حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه در بخش دیگری از جلسه گفت: هم‌اکنون در جغرافیای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۱۱۰ بیمار با عنوان کرونا بستری هستند که ۸۰ نفر در بخش عادی و ۳۰ نفر در بخش ویژه تحت مداوا و مراقبت هستند.

وی افزود: در هفته گذشته مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی حدود ۴۰ درصد و در بخش بستری نیز حدود ۱۵ درصد کاهش داشت.

حی‌بر تصریح کرد: در حال حاضر در فصل شیوع عفونت‌های تنفسی به سر می‌بریم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخصوصا استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به ویژه در گروه‌های پرخطر مستعد ابتلا به بیماری شامل بیماران دیابتی، قلبی عروقی، فشار خون و زنان باردار باید در دستور کار قرار بگیرد.

بار بالای مراجعات به بیمارستان کودکان ابوذر

در بخش پایانی جلسه دکتر محسن حسین‌زاده رئیس بیمارستان ابوذر به آخرین وضعیت بیمارستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل مدارس، بیماری‌های تنفسی در کودکان شیوع یافت و تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان ابوذر افزایش قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: با اختصاص یک بخش جدید و تخت‌های اضافه جهت درمان بیماران مخصوصا کودکان مراجعه کننده به بیمارستان ابوذر، تا حد مطلوبی خدمات رسانی خوبی به بیماران انجام شده و اگرچه بار مراجعات به بیمارستان ابوذر بالا است، اما در وضعیت مطلوبی هستیم.

رئیس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز به توصیه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی، اجتناب از بوسیدن و در آغوش گرفتن کودکان توسط شخص بیمار و حتی المقدور تزریق واکسن می‌تواند شرایط مطلوبی را برای جلوگیری از ابتلای شخص به بیماری‌های کرونا و آنفلوانزا ایجاد کند.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.