ادامه این وضعیت نابسامان، به ضرر کشور و مردم است

سیدکریم حسینی در خصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: ما اکنون حدود دو ماه است که این وضعیت را در کشور داریم و قضایا با اعتراضاتی که ممکن است برخی از آن‌ها هم قانونی و قابل شنیدن باشد، همراه است اما متاسفانه این ادامه پیدا کرد تا اینکه آشوب و اغتشاش هم اضافه شد.

وی افزود: به دنبال آن نیز شاهد حادثه تروریستی شیراز و به شهادت رسیدن زنان و کودکان و مردان در این حادثه بودیم. اینکه اکنون و بعد از گذشت دو ماه بیاییم و بگوییم که فلان قانون یا فلان وضعیت چگونه است؛ تا حالا اگر قرار بود اعتراض یا صدایی شنیده شود، توسط مسئولین شنیده شده و در برخی موارد پاسخ داده شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه این اعتراضات به چه شکل ادامه پیدا کند، دولت و نظام اعلام آمادگی کرده برای اینکه مراکزی را برای اعتراض معترضین داشته باشد و اگر ایراد و اشکالی و مطالبه‌ای وجود دارد، گفته شود.

حسینی عنوان کرد: اما اینکه دشمن بخواهد از این فضا استفاده کند و داعش وارد کشور شود و این حوادث اتفاق بیفتد، صحیح نیست. مردم نیاز به آرامش دارند و کسب و کار مردم در این دو ماه آسیب دیده است. مردم نیاز به آرامش دارند و این آرامش را هم از مسئولان انتظامی، امنیتی و قضایی می‌طلبند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نقض حریم دانشگاه‌ها با حضور نیروهای امنیتی خلاف قانون نیست؟ گفت: در دانشگاه‌ها هم اگر اعتراضی وجود داشته باشد، مسئولان اعلام آمادگی کرده‌اند. متاسفانه برخوردی که از سوی برخی دانشجویان شد، در چارچوب قانون نبود. تعرض به دیگر دانشجویان، تعرض به باورها و اعتقادات مردم، تعرض به شخصیت‌ها و نهادهای رسمی کشور، با این‌ها باید برخورد شود. اگر اعتراض وجود دارد باید در قالب  اعتراض مسئولان مربوطه هم باشند و پاسخگو باشند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این وضعیت نابسامان که اکنون وجود دارد باید به شکلی ساماندهی شود و این مطالبه جدی مردم است؛ به هر حال صبر مردم هم اندازه‌ای دارد و تاکنون صبر کرده‌اند و ادامه یافتن این وضعیت به ضرر کشور، مردم و منافع ملی است.

وی در پاسخ به اینکه نحوه برخورد مناسب با جوانان  عنوان کرد:  قطعا شنیدن صدا، مطالبات، نظارت و نقد جوانان و تحقق مواردی که بحق مطالبه می‌شود، لازم است و صدای جوانان و معترضان باید به درستی شنیده شود؛ کما اینکه نظام و دولت هم اعلام کرده که آماده شنیدن صدای معترضان و منتقدان است و باید اقدامات لازم برای تحقق این انتقادات که در چارچوب قانون و منافع کشور است، انجام شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.