عضو شورای اسلامی شهر اهواز از تامین نهال خارج از استان برای این کلانشهر انتقاد کرد

محمد مهدی مطیعی در هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در صحن علنی این شورا، با اشاره به طرح الزام شهرداری اهواز به خرید نهال مورد نیاز از نهالستان خوزستان ادامه داد: ۹۸ تولید کننده نهال و بذر در خوزستان وجود دارد که ظرفیت بسیار بالایی در تولید نهال متناسب با شرایط اقلیمی خوزستان دارند.
وی نبود پایداری مناسب را از جمله مشکلات فضای سبز در اهواز دانست و گفت: شرایط اقلیمی خوزستان نیاز به نهال هایی سازگار با این اقلیم دارد که به دلیل بی توجهی به این موضوع در سال های گذشته پایداری فضای سبز در این کلانشهر با وجود هزینه زیاد با چالش روبه رو بوده است.
مطیعی ادامه داد: نهالستان های خوزستان از چنان ظرفیتی برخوردار هستند که استان های مختلف که دارای اقلیمی مشابه خوزستان هستند، بخش زیادی از نهال خود را از نهالستان های خوزستان تامین می کنند به همین دلیل نیازی به خرید نهال مورد نیاز اهواز از خارج استان وجود ندارد.
رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: با وجود ظرفیت های بزرگ، غفلت هایی برای خرید نهال از نهالستان های داخل استان در سال های اخیر انجام شده است که این رویه با الزام شهرداری برای خرید نهال از نهاستان های داخل خوزستان باید تغییر کند.
وی با بیان اینکه ۶۸ نفر در استخدام سازمان پارک های شهردرای اهواز هستند گفت: سازمان پارک های شهرداری اهواز کمبودی از نظر تخصصی و داشتن نیروهای متخصص ندارد ولی تاکنون از این ظرفیت ها به درستی انجام نشده است.
رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: رعایت نکردن اولویت بندی و تعیین نشدن بازه زمانی برای اجرای این اولویت بندی ها مشکل کنونی اهواز است.
وی در ادامه با اشاره به طرح تکمیل شناسنامه قطعات فضای سبز گفت: شناسنامه قطعات فضای سبز اهواز سال هاست که در این کلانشهر وجود دارد ولی به دلیل به روز نبودن و درج نشدن اطلاعات دقیق در این شناسنامه، برنامه ریزی در این زمینه را با مشکل روبه رو کرده است.
مطیعی افزود: در این طرح تمام اطلاعات قطعات فضای سبز اهواز بر اساس شاخص های مختلفی به صورت دقیق استخراج و ثبت می شود ضمن اینکه اطلاعات درختان موجود در بلوارهاری شهری نیز به منظور ساماندهی در اولویت بعد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: فضای سبز سطح کلانشهر اهواز هم اکنون به سه روش آب خام، آب شرب و همچنین آبرسانی با تانکر انجام می شود ضمن اینکه توسعه آب خام برای آبیاری فضای سبز و کاهش سهم آب شرب در این زمینه در دستور کار است.
طرح تکمیل شناسنامه قطعات فضای سبز از جمله طرح هایی بود که در این جلسه بررسی و در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید. طرح خرید نهال از نهالستان خوزستان به منظور بررسی بیشتر از دستور کار خارج و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.