نزد نسل سلامت؛ سنگینی حق‌الناس با قرآن حل نمی‌شود

حسن میانه ساز یکی از بهیاران بیمارستان‌های شهید رجایی قزوین و مهرگان بود که باوجود ۳۹ سال خدمت در حوزه بهداشت و درمان در زمان شیوع ویروس کرونا باز هم پا به عرصه جهاد گذاشت و در مسیر دفاع از سلامت مردم تلاش کرد.

وی زمانی که در بیمارستان مهرگان قزوین مشغول خدمت رسانی به بیماران بود به ویروس کرونا مبتلا و پس از مثبت شدن تست پی سی آر حدود ۶ روز در خانه اش قرنطینه شد. در این مدت هر روز علائم کرونا نظیر سرفه و تب و لرز در وی بیشتر نمایان می‌شد تا جایی که در بیمارستان بستری و به دلیل درگیر شدن ریه‌هایش به بخش آی سی یو منتقل و علی رغم یک هفته تلاش پزشکان در دوم آبان ماه ۱۳۹۹ به فیض شهادت نائل آمد و به دیدار معبود شتافت.

دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بستر بیماری به سر می برد، از طریق کانالی در شبکه اجتماعی که همکارانش، اخبار را به اشتراک می گذاشتند، از  خبر شهادت حسن با خبر می شود و به فرزند و خانواده او خبر می دهد. همه همکاران در پیام های خود به این نکته اذعان داشتند که وی بسیار از خودگذشته بود و نوبت های کار (شیفت) سخت نظیر عید نوروز و شب یلدا را که کسی حاضر نمی‌شد، بیاید را داوطلبانه قبول می‌کرد.

فرزند این شهید مدافع سلامت به خبرنگار ایرنا گفت: زمانی که پدرم به ویروس کرونا مبتلا شد، ما آگاهی زیادی از این ویروس نداشتیم و نمی دانستیم باید چه کاری انجام دهیم. دوره سختی بود همه در خانه ماسک می زدیم و ظرف های پدر را جدا کرده بودیم.

محسن میانه ساز با بیان اینکه بعد از به شهادت رسیدن پدر، تست پی سی آر من و برادرم مثبت شد، گفت: پیکر پدرم از سوی بیمارستان به خاک سپرده شد و ما اجازه برگزاری مراسم را نداشتیم و او بسیار غریبانه از پیش ما رفت.

نزد نسل سلامت؛ سنگینی حق‌الناس با قرآن حل نمی‌شود

زندگی شهید در خدمت به مردم خلاصه می‌شد

فرزند شهید میانه‌ساز گفت: رسیدگی به امور جانبازان و آسیب‌دیدگان از جنگ تحمیلی، حال خوشی به پدر می‌داد و برای خدمت به زائران خانه خدا در قالب کادر پزشکی همیشه پیش‌قدم بود و به شغل پرستاری عشق می‌ورزید.

محسن با بیان اینکه پدرم در ۳۹ سال خدمت در شبکه بهداشت، بدون چشم‌داشت و در نظر گرفتن زمان و سختی کار، همه کارهای بر زمین مانده را می پذیرفت و به سرانجام می‌رساند، افزود: وی باوجود بازنشستگی، از سوی بیمارستان‌ مهرگان دعوت به کار شد. شاید این موضوع برای خانواده خوشایند نبود اما پدر با آغوش باز این پیشنهاد را پذیرفت و واپسین روزهای عمر پرفروغش را در بین همکاران و کادر بیمارستان سپری کرد.

وی ادامه داد: همکاران پدرم می‌گفتند او یکی از بهترین بهیاران است. به همین دلیل برای استفاده از تجربه وی و آموزش به نیروهای جدید، بعد از بازنشستگی از وی دعوت به کار شد، پدرم تکبر و غرور نداشت و هر کاری که از دستش بر می‌آمد برای دیگران انجام می‌داد. پس از شهادت پدر افراد متعددی مراجعه کردند و از خدمات بی‌دریغ و رایگان وی که در مسیر بهبود بیماری و سلامتی آنها و نزدیکانش انجام داده بود برای ما گفتند که ما هرگز از آنها مطلع نبودیم.

نزد نسل سلامت؛ سنگینی حق‌الناس با قرآن حل نمی‌شود

سبک زندگی شهید میانه‌ساز  

فرزند این شهید مدافع سلامت بیان کرد: سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) همیشه سرمشق زندگی پدر بود، سال‌های زندگی را به شکلی برنامه‌ریزی و هدفمند کرده بود که به رضای خدا و شهادت ختم شود که به لطف خدا، به آرزویش رسید و مرگی جز این لایق پدر نبود اما این داغ برای ما بسیار سنگین و شوک بزرگی بود. 

محسن با بیان اینکه پدرم فردی صبور، آرام و بسیار خوش قلب و مهربان بود، افزود: وی دید مادی به دنیا نداشت؛ هدفش خدمت رسانی به مردم بود و از شرکت در مراسمات مذهبی لذت می‌برد.

خواندن آیت الکرسی در راه مدرسه 

فرزند شهید میانه‌ساز گفت: زمانی که پدر، من و برادرم را به مدرسه می‌برد، در راه آیه های مختلف به ویژه آیت الکرسی را می‌خواند تا ما حفظ کنیم و در این زمینه بسیار تلاش می‌کرد.

محسن خاطرنشان کرد: پدر به دیدن سریال مختارنامه علاقه داشت و به نکات آن توجه می‌کرد. می گفتم بابا می شه مثل مختار مسیر درست را انتخاب کنیم و او می‌گفت «ان شاء الله همگی عاقبت به خیر می شویم» و به ما سفارش می کرد به دنبال مال دنیا نباشیم. چون چیزی را که خدا برای انسان مقدر کرده به آن می رسد.

وی اضافه کرد: پدر، شخصیت خاصی داشت و دنیاپرست نبود و هر کاری را که برای افراد انجام می داد، پولی دریافت نمی کرد. فقط می‌گفت به جایش برای پدر و مادرم فاتحه بخوانید. وی به کودکان احترام می گذاشت. برای خانواده ارزش قائل بود و هر هفته به دیدن عمه ام می رفت و فشار خون او را کنترل می کرد.

محسن با بیان اینکه پدرم بیشتر مواقع در طول سال روزه می گرفت، اذعان داشت: یکی از کارمندان بیمارستان می گفت پدرم در مدتی که در بیمارستان بود یک صبحانه و یا ناهار از سلف بیمارستان نخورد.

نزد نسل سلامت؛ سنگینی حق‌الناس با قرآن حل نمی‌شود

سنگینی حق الناس با قرآن حل نمی‌شود

فرزند شهید میانه‌ساز با بیان اینکه پدرم وصیت کرده بود بر روی سنگ مزارش بنویسیم سنگینی حق الناس با قرآن حل نمی‌شود، گفت: من نیز به حرام و حلال توجه و سعی می‌کنم مثل پدرم باشم اما نیاز به خودسازی دارم.

محسن با بیان اینکه پدرم ذهنی پویا داشت و مرتب مطالعه می‌کرد، توضیح داد: او کاردستی های زیبایی درست می کرد و به کودکان هدیه می داد.

تولد و شهادت

محسن میانه ساز ۱۸ مردادماه ۱۳۳۹ دیده به جهان گشود و در راه دفاع از سلامت مردم تا پای‌جان ایستاد و سرانجام در دوم آبان ماه ۱۳۹۹، مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) بر اثر ابتلا به کرونا به فیض شهادت نائل و به کاروان شهدای مدافع سلامت پیوست. از وی ۲ فرزند پسر به نام‌های محسن و محمد متولد سال های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۹ به یادگار مانده است.

تاریخ، گواه نقش مدافعان سلامت در نجات بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.