سالانه بخشی زیادی از سرمایه ملی به علت شیوع ۵ بیماری دامی از بین می‌رود

سیدمحمد آقامیری روز سه شنبه در جریان مانور ملی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و سخت گذر و عشایری استان خوزستان، مهمترین ماموریت های سازمان دامپزشکی را پیشگیری، کنترل، مبارزه و ریشه کنی بیماری های دام، طیور، آبزیان و مشترک انسان و دام بیان کرد و افزود: با مهار و و ریشه‌کنی این پنج بیماری دامی از تلف شدن بخش مهمی از دام‌های کشور و ضرر و زیان دامداران جلوگیری خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه اظهار داشت: پس از دستور آیت الله رییسی مبنی بر احیای جهاد سازندگی، جهاد دامپزشکی در سازمان دامپزشکی کشور احیا شد.

آقامیری با اشاره به همکاری نهادهای مختلف از جمله سپاه، سازمان بسیج مستضعفین، بسیج عشایر، بسیج سازندگی با سازمان دامپزشکی اضافه کرد: قرارگاه محرومیت زدایی برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم در سازمان تاسیس شد و نیروها سازماندهی و برنامه ریزی های لازم انجام گرفت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه جهاد دامپزشکی باید در قانون سازمان دامپزشکی نهادینه و توسعه یابد افزود: امتیازهایی برای جهادگران حوزه دامپزشکی در نظر گرفته شده تا برای دریافت پروانه داروخانه، بیمارستان، مجتمع های درمانی و … از این امتیازها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا مانور مانور ملی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و سخت گذر و عشایری از ۱۷ تا ۱۹ آبان ماه به مدت سه روز در مناطق شهیون دزفول، سوسن شرقی ایذه، شعیبیه شوشتر، حسینی شادگان و لالی برگزار می‌شود.

استان خوزستان ۳.۵میلیون راس دام سبک و ۴۵۰هزار راس دام سنگین دارد.

ارزش این تعداد دام که جزو سرمایه های ملی کشور محسوب می‌شود حدود ۳۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.