پیش‌بینی تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر سفید در خوزستان

عبدعلی ناصری در نشست خبری که در محل شرکت نیشکر امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: برداشت نیشکر از ۲۷ مهرماه در خوزستان آغاز شده است اما جشنواره ملی برداشت نیشکر در استان از تاریخ ۲۳ الی ۲۵ آبان ماه خواهد بود.

وی افزود: برداشت نیشکر در خوزستان بزرگترین عملیات برداشت مکانیزه نیشکر در کشور است که مردم باید در جریان این عملیات گسترده قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه جشنواره نیشکر “شکرستان” به منظور حمایت از روستاهای اطراف شرکت‌های توسعه نیشکری استان است، گفت: باید میان مردم و تلاشگران نیشکر ارتباطی ایجاد شود تا این فرآیند بزرگ را احساس کنند و از جزییات آن مطلع شوند.

ناصری عنوان کرد: روستاهای اطراف شرکت‌های توسعه نیشکر پتانسیل‌های گردشگری بسیار خوبی دارند که به جامعه معرفی نشده‌اند و این جشنواره می‌تواند به معرفی این پتانسیل‌ها کمک کند تا شاهد توسعه این روستاها از نظر اقتصادی و گردشگری باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت نیشکر از ۲۷ مهرماه در خوزستان آغاز شده است، افزود: از یک ماه قبل از آغاز برداشت به واحدهای نیشکری قطع آب دادیم و پس از آن نسبت به برداشت نیشکر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امیدواریم عملیات برداشت نیشکر در اواخر اسفندماه و یا حداکثر تا نیمه اول فروردین ماه به اتمام برسد و همه اراضی برداشت شوند.

ناصری با اشاره به اینکه امسال علی رغم خشکسالی شدید پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر از مزارع نیشکر استان برداشت شود، تصریح کرد: خشکسالی امسال از سال‌های قبل نیز شدیدتر بود اما با مدیریت انجام شده در بحث آب توانستیم تولید شکر مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به جز کشت و صنعت دهخدا که امسال تقریبا بدون آب بود، باقی شرکت‌های نیشکری با حداقل آب توانستند تولید داشته باشند و خوشبختانه وضعیت خوبی را رقم زدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص تولید شکر سفید گفت: در سال ۱۳۹۹ تقریبا حدود ۷۴۳ هزار تن شکر سفید تصفیه شد که ماحصل تولید نیشکرهای خوزستان و شکر خام وارداتی بود.

ناصری افزود: در سال ۱۴۰۰ که تولید آن تا تاریخ ۳۱ شهریورماه پایان یافت، ۷۰۹ هزار تن شکر سفید تولید شد و در سال جاری که فصل برداشت آن آغاز شده و تولید شکر آن تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال آینده ادامه خواهد داشت پیش بینی می‌کنیم بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر تولید شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص بازسازی و نوسازی واحدهای نیشکر در خوزستان گفت: همه کارخانه‌های نیشکر در استان هر ساله نوسازی می‌شوند و حدود ۵ ماه کارخانه‌ها اورهال و نوسازی و بازسازی می‌شوند و هیچ مشکلی در ساخت، تامین و تعمیرات قطعات در شرکت‌های نیشکری استان وجود ندارد.

وی در خصوص شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه افزود: عملیات بسیار سنگینی امسال در نیشکر هفت تپه در بحث بازسازی مزارع و کارخانه انجام شد. امیدواریم با کشتی که امسال انجام شده بتوانیم در سال آینده رکورد تولیدی نزدیک به حدود ۸۰ هزار تن شکر در شرکت نیشکر هفت تپه را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یک شرکت دانش بنیان بزرگ مقیاس است و پذیرای همه شرکت‌های دانش‌بنیانی است که ایده‌ای برای ما داشته باشند.

ناصری ادامه داد: همکاری‌های خوبی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان انرژی اتمی ایران تاکنون انجام شده است تا از توانمندی‌های این بخش‌ها در شرکت‌های نیشکر استفاده شود.

در حاشیه این نشست با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان پوستر دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر “شکرستان” رونمایی شد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.