روزانه ۲۵ هزار مترمکعب آب در هندیجان شیرین‌سازی خواهد شد

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به طرح آبرسانی در هندیجان اظهار کرد: در طرح آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان ۷۰ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب پاک به حجم یک هزار متر مکعب و چهار باب ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود. این پروژه با اعتبار بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح در روستاهای چم تنگ، کره پا، چم کلگه، چم کنار، حسین آباد، صاحب آباد، جیری سفلی، چم خرنوب، ناصر آباد، دریهک، سرخره علیا، سرخره سفلی، جیری علیا، فیروز آباد، کریم آباد، فیلی، ده ملابزرگ، طلاگه سفلی، ده ملا کوچک، طلاگه علیا، چم تنگو، چهل منی، چم مراد، مهدی آباد، دهنو، بوطاهری، رگ سفید، زلقی، مالکی، امامزاده عبداله اجرایی شده است و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: دولت سیزدهم به احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب توجه ویژه‌ای دارد و پروژه‌های آب شیرین‌کن در خوزستان در فاز اجرایی هستند.

کرمی نژاد عنوان کرد: دو حلقه چاه از سردشت زیدون بزودی وارد مدار می‌شود که از ظرفیت این دو حلقه چاه برای تامین آب شرب هندیجان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است برای بهبود آب هندیجان روزانه ۲۵ هزار متر مکعب آب شیرین سازی شود و برای انجام این کار در حال انجام مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار هستیم.

کرمی نژاد تصریح کرد: دو جبهه کاری برای پروژه آبرسانی روستاهای هندیجان توسط قرارگاه سپاه وجود دارد و مشکل آب شرب روستای دهنو در روند اجرایی پروژه‌های آبرسانی برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: خط انتقال آب شرب ماهشهر به هندیجان از دریاچه نمک تا شهرک شهید مدنی به طول ۱۵ کیلومتر در حال برنامه‌ریزی و اجرا است که با اجرای این خط ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت آب شرب هندیجان اضافه خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.