واکنش عضو شورای شهر اهواز به فوت دانشجوی پزشکی مضروب

احمد سراج با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای شورای شهر و عوامل شهرداری از پارک ۴۲ هکتاری ساحلی کیانپارس، اظهار کرد: پوشش گیاهی و وسعت این پارک بسیار خوب است اما از نظر مبلمان شهری، سرویس‌های بهداشتی، زیبایی‌های پارک، وسایل بازی کودکان، امکانات ورزشی و روشنایی مشکل و نواقصی دارد که تذکر داده شد هر چه سریعتر این مشکلات اصلاح شوند.

وی افزود: حضور زیاد عرضه‌کنندگان قلیان در این پارک مشاهده شده است به گونه‌ای که اکثر نقاط پارک را در تصرف خود درآورده‌اند و این محدوده به پاتوقی برای این افراد تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز گفت: عوامل شهرداری، پشتیبانی نکردن نیروی انتظامی برای برخورد نکردن با عرضه‌کنندگان قلیان را عنوان کرده‌اند و عوامل نیروی انتظامی نیز گفته‌اند علاوه بر شهرداری باید بهداشت نیز از این مساله شکایت کند.

سراج با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این زمینه ورود کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه عرضه قلیان در کنار مخاطرات فرهنگی و اجتماعی، بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد، از شورای تامین می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

وی با اشاره به فوت دانشجوی خارجی واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پی حمله سارقان در این پارک و مضروب شدن وی با ضربات چاقو تصریح کرد: شب گذشته نیز شاهد حضور اراذل و اوباش در این پارک بودیم و مردم به شدت از این بابت معترض بودند. نکته قابل توجه این است که عوامل انتظامی و امنیتی در پارک حضور نداشتند در حالی که عوامل نیروی انتظامی باید علاوه بر حاشیه بلوار ساحلی، در پارک نیز حضور پیدا کند.

عضو شورای شهر اهواز افزود: این دانشجو به چه گناهی کشته شد؟ این دانشجو تنها نخواست اجازه دهد سارقان، گوشی موبایلش را به سرقت ببرند.

سراج با اشاره به احساس نا امنی خانواده‌های حاضر در پارک و مطالبه حضور نیروی انتظامی در پارک، بیان کرد: شهرداری آمادگی دارد در چند نقطه پارک، پایگاه‌های حضور نیروی انتظامی را ایجاد کند. بعد از این حادثه تلخ، انتظار داریم نیروی انتظامی به مطالبه بحق مردم یعنی حضور نیروی انتظامی در پارک پاسخ دهد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.