فولاد سنگان در ۶ ماه موفق به ثبت ۳ رکورد ماهانه تولید گندله شد / رشد صددرصدی تولید کنسانتره در سنگان

به گزارش دنیای معدن، در این مدت در سه مقطع زمانی شرکت فولاد سنگان موفق به ثبت رکورد ماهیانه تولید گندله شد که این میزان در ماه شهریور به بیش از ۵۸۰ هزار تن رسیده است. همچنین میزان تولید کنسانتره در ماه های اردیبهشت و تیر با رشد ۱۱۸ و ۱۱۴ درصدی مواجه شده و رکورد روزانه تولید کنسانتره شرکت نیز در تابستان امسال به بیش از ۱۸ هزار تن رسید.

دکتر علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان به مزیت‌های رقابتی متنوع در فولاد سنگان اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد سنگان به عنوان حلقه اول زنجیره فولاد شرکت مبارکه نقش مهمی در تولید فولاد این شرکت دارد.

در حال حاضر شرکت فولاد سنگان دارای خطوط تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله هر کدام به ظرفیت ۵ میلیون تن در سال و بزرگترین واحد تولید صنعتی در شمال شرق کشور است. وی افزود: این شرکت به دلیل نزدیکی به معادن سنگ آهن سنگان، استفاده از فناوری های روز دنیا درحوزه خردایش، انتقال و عیار بالا و کیفیت خوب محصولات جزو شرکت های بسیار خوب در حوزه تولید کنسانتره و گندله می باشد.

امرایی افزود: دسترسی به خطوط انتقال محصول نیز یک مزیت خوب برای این شرکت می شود. از طرفی شرکت فولاد سنگان جزو شرکت های برتر ایران است و از سوددهی سالانه خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری فیلتراسیون روز دنیا در مباحث محیط زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و بازگردانی ۸۵ درصد از آن به چرخه تولید از دیگر مزیت های شرکت به حساب می آید. ضمن اینکه نیروی انسانی توانمند برای هر شرکت موفق بسیار مهم است و از این نظر سیستم از یک سیستم نظام‌مند آموزشی و جانشین‌پروری استفاده می کند و مباحث علمی روز دنیا را در زمان مناسب به کارکنان خود انتقال می دهد.

رشد ۱۴ درصدی تولید گندله در نیمه نخست سال جاری

به گفته مدیرعامل فولاد سنگان، این شرکت با توجه به نوپا بودن در سال های نخست، موفق شد مطابق برنامه ریزی انجام شده تولید خود را پیش ببرد. بر این اساس در شش ماه اول سال جاری با وجود قطعی برق و چالش های ناشی از آن موفق به تولید بیش از ۲.۳۰۰.۰۰۰ تن گندله شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۴درصد رشد داشته است. در این مدت در سه مقطع زمانی شرکت فولاد سنگان موفق به ثبت رکورد ماهیانه تولید گندله شد که این میزان در ماه شهریور به بیش از ۵۸۰ هزار تن رسیده است. بیشترین رشد تولید در شش ماه اول سال در تیرماه رخ داد که نسبت به تیر  ماه سال قبل ۱۰۲% رشد داشته است. رکورد تولید روزانه گندله به ۲۰۴۰۰ تن رسید و اکنون این کارخانه ۲۳ درصد بیش از ظرفیت اسمی روزانه خود تولید می نماید.

با توجه به مشکلات ذکر شده که گریبانگیر صنعت فولاد کشور از جمله فولاد سنگان می باشد، این شرکت توانسته است ۹۵% برنامه تولید گندله خود در شش ماه اول سال را محقق نماید و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال موفق به تولید گندله به میزان ۵ میلیون تن و حتی بالاتر از آن خواهد شد. این در حالی است که تولید گندله در سال قبل بیش از ۴ میلیون تن بود.

تحقق ۸۲ درصدی برنامه تولید کنسانتره با وجود قطعی برق

تولید کارخانه کنسانتره با توجه به اینکه کمتر از دو سال از تأسیس آن می گذرد، مطابق برنامه ریزی انجام شده صورت می گیرد و این شرکت می تواند در آینده بسیار نزدیک با ظرفیت کامل تولید نماید. در حال حاضر میزان تولید کنسانتره نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به میزان صددردرصد رشد داشته است و بیشترین رشد ماهانه در خردادماه سال جاری به میزان۳۲۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۱۴۰۰ بوده است.

میزان تولید کنسانتره در ماه های اردیبهشت و تیر با رشد ۱۱۸ و ۱۱۴ درصدی مواجه شده و رکورد روزانه تولید کنسانتره شرکت نیز در تابستان امسال به بیش از ۱۸ هزار تن رسید. شرکت فولاد سنگان در شش ماه اول سال ۸۲ درصد از برنامه پیش بینی شده تولید کنسانتره خود را محقق نموده است. این در حالی است که کارخانه های تولید فولاد سنگان حدود ۴۵ روز با مشکل قطعی یا کمبود برق مواجه بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.