مجلس از احیای واحدهای تولیدی راکد در خوزستان حمایت می کند

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان بخش خصوصی خوزستان در محل شرکت شهرک های صنعتی این استان بیان کرد: از ۱۰۵ واحد راکد و نیمه راکد استان خوزستان که قرار است امسال به چرخه تولید بازگردند حمایت می شود.

وی گفت: ۴۶۰ واحد نیمه فعال و راکد در خوزستان وجود دارد و از مدیران مربوطه خواسته شده گزارش عملکردی برای فعال کردن این واحدها به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه نمایند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای فعال کردن واحدهای تولیدی با اولویت واحدهایی که اشتغال بیشتری ایجاد می کنند استفاده خواهد شد.

پور ابراهیمی در ادامه با تاکید بر محاسبه درآمدهای شرکت های بزرگ در استان خوزستان افزود: مجموع اعتبارات ارزی و ریالی که هر سال بر اساس صورت های مالی شرکت های مختلف ارائه می شود باید در خوزستان جمع آوری و مشخص شود تا برای آبادانی این استان از این درآمدها استفاده شود.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان درآمد خوبی به دلیل وجود صنایع مادر و بزرگ دارد اما متاسفانه این منابع در اختیار استان قرار نمی گیرد.

آقا رضا فتوحی ادامه داد: درآمد سالانه گمرگات استان خوزستان یکصد هزار میلیارد ریال است که اگر تنها ۱۰ درصد این درآمد به استان اختصاص داده می شود اغلب مشکلات خوزستان حل می شود.

وی ضمن در خواست برای تصمیم گیری در رابطه با فعال کردن سرمایه گذاری در استان خوزستان اظهار داشت: ۵۰۰ هیات مدیره در استان وجود دارد که در اختیار خوزستان نیستند و بیشتر در خارج استان فعالیت دارند، خوزستان نیاز به اعتبار و نقدینگی دارد در غیر اینصورت پیشرفت نخواهد کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه روز گذشته به منظور بررسی وضعیت سرمایه گذاری و مشکلات واحدهای تولیدی خرمشهر به این شهرستان سفر کرد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.