وصول ۵۳ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی خوزستان

مجتبی یوسفی شامگاه سه شنبه در نشست با فعالان بخش خصوصی که با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان برگزار شد، بیان کرد: خوزستان از جمله استان هایی است که پتروشیمی ها فعالیت گسترده ای در آن دارند اما متاسفانه درآمد آنها صرف استان نمی شود؛ باید در کنار آلودگی که صنایع برای استان دارند، درآمد آنها نیز در خوزستان هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت مالیات بر کارتخوان ها برای یکسال دیگر تمدید شد ادامه داد: قرار است سامانه فروش برای هشت میلیون واحد صنفی در کشور تا سال ۱۴۰۲ ایجاد شود تا دریافت مالیات از واحدهای صنفی منظم تر و شفاف شود.

یوسفی با بیان اینکه میزان وصول درآمد مالیاتی از خوزستان برای امسال ۲۴۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده افزود: با این افزایش درآمد مالیاتی که برای استان در نظر گرفته شده دیگر نمی توان تفاوت میزان وصول مالیات را به استان بازگرداند.

نماینده مردم اهواز، باوی ، کارون و حمیدیه همچنین بیان کرد: مجوز خرید ماشین آلات مورد نیاز برای شهرداری اهواز و شرکت آبفای اهواز از منطقه آزاد اروند گرفته شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و معاون اهواز نیز گفت: در استان های مرزی به دلیل نداشتن مدیریت واحد، ساماندهی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده که صادرات از مرزها با مشکلاتی روبه رو شود.

شهلا عموری افزود: برخی سازمان ها به دلیل فعالیت هایی که در مرزها برای کسب درآمد دارند در امر صادرات اختلال ایجاد می کنند به همین منظور باید به فکر مدیریت واحد در مرزهای استان باشیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در خوزستان بسیار بالا است ادامه داد: با وجود صنایع مادر در خوزستان، بسیاری از پرداخت های مالیاتی و یا گردش مالی آنها خارج از استان اتفاق می افتد؛ اگر این نقدینگی در استان وجود داشت شرایط برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر فراهم بود.

عموری با اشاره به اینکه در خوزستان در پرداخت تسهیلات مشکلات زیادی داریم گفت: خوزستان در سپرده گذاری از استان های اول کشور، اما در پرداخت تسهیلات جزو استان های آخر است. یکی از مشکلات واحدهای تولیدی سخت گیری بانک ها در پرداخت تسهیلات است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به منظور بررسی وضعیت شهرستان خرمشهر و برگزاری نشست با بخش خصوصی خوزستان وارد این استان شد.

 

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.