بخش معدن آرژانتین تعطیل می‌شود؟

 به گفته این اتاق، کاهش قیمت‌های بین‌المللی فلزات و هزینه‌های بالاتر بر پروژه‌های معدنی تاثیر می‌گذارد. طبق بیانیه؛ کمبود، تولید را به خطر می‌اندازد، با این احتمال که تعطیلی نیز امکان خواهد داشت.

این گروه صنعتی تاکید کرد که بخش معدن به دسترسی تضمین شده به مواردی مانند تایرهای بزرگ برای وسایل نقلیه و مواد شیمیایی تخصصی برای ادامه تولید، از جمله برای توسعه پروژه و همچنین معادن جدید، نیاز دارد.

آرژانتین، دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، طلا، نقره، مس و لیتیوم تولید می‌کند اما دولت که به دنبال حمایت از کاهش عرضه دلار آمریکا توسط بانک مرکزی است، واردکنندگان را ملزم می‌کند تا مجوز خرید کالاها را با استفاده از نرخ ارز رسمی کنترل شده دریافت کنند.

آرژانتین در ماه سپتامبر ۳۱۹ میلیون دلار مازاد تجاری در بخش معدن به ثبت رساند زیرا مجموعاً ۳۶۷ میلیون دلار صادرات داشت که عمدتاً از محموله‌های طلا و نقره تشکیل شده بود، در حالی که طبق داده‌های رسمی، واردات در این ماه تنها ۴۹ میلیون دلار بود.

این اتاق افزود: صنعت و معدن کشور یکی از سه بخشی است که در سال گذشته ارزآوری خالص برای خزانه بانک مرکزی ایجاد کرد و صادرات معدنی امسال به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار برآورد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.