فرماندار:شادگان به قطب گردشگری آبی خوزستان تبدیل می‌شود

جمال صالح‌زاده در بازدید از تالاب شادگان اظهار داشت: برای بهره‌برداری از سایت گردشگری ام‌الحجار نیاز به همکاری جوانان خلاق روستا برای تنوع درآمدزایی و بهره‌مندی اهالی از زیرساخت‌های ایجاد شده می‌باشد.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و کاشت نخل خرما در ساحل سایت گردشگردی ام‌الحجار در دستور کار قرار دارد، افزود: اقدامات تکمیلی شامل تکمیل پارکینگ ،زیباسازی سایت در حال اجرا است و تا هفته آینده به پایان خواهد رسید.

فرماندار شادگاند در خصوص تکمیل زیر ساخت‌های ایجاد شده در ساحل دریاچه روستای صلیحاویه در حاشیه تالاب شادگان اظهار داشت: این مکان یک منطقه بی‌نظیر در حوزه گردشگری آبی است که امکان برگزاری ورزش‌های آبی در آن وجود دارد.

صالح‌زاده بیان کرد:وجود جزیره ۱۰ هکتاری در دریاچه صلیحاویه به مساحت ۱۵۰ هکتار از مهمترین قابلیت‌های برای توسعه گردشگری آبی در منطقه است که طرح توسعه بر مبنای آن تدوین و اجرایی خواهد شد.

فرماندار شادگان گفت:با زیر ساخت‌های گسترده ایجاد شده در شمال، شرق ، غرب و جنوب پهنه آبی تالاب بین المللی شادگان به زودی این شهرستان بعنوان یکی از قطب‌های  گردشگری آبی خوزستان تبدیل خواهد شد.

وی تالاب بین المللی شادگان را از ظرفیت‌های خاص این شهرستان برای جذب گردشگر خارجی و داخلی معرفی کرد و افزود: معرفی جاذبه‌های گردشگری تالاب و جذب گردشگر رونق اشتغالزایی در منطقه به ویژه در مناطق روستایی را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شادگان به حضور سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در تالاب بین المللی شادگان اشاره کرد و گفت: می‌توان با حفظ محیط زیست طرح‌های درآمدزا با مشارکت بخش خصوصی در این تالاب اجرا کرد.

وی اظهار داشت: تالاب شادگان منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری، رونق اشتغال و تفریح مردم است به شرطی که ملاحظات زیست محیطی نیز در نظر گرفته شود.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی در آن فراهم آمده است.

تالاب شادگان همه ساله در فصل پاییز میزبان انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب بین‌المللی شادگان از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر و از سمت غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی منتهی می‌شود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.