اولویت امسال؛ خاطره‌سازی و فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب

براساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج در نشست مطبوعاتی سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب بیان کرد: اگرچه سلیقه مردم به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کرده اما ظرفیت‌های بسیاری برای علاقه‌مندی و ترویج فرهنگ کتابخوانی وجود دارد و هفته کتابخوانی فرصت مناسبی برای شناسایی این ظرفیت‌هاست.

وی افزود: باید این نشست ها بیشتر برگزار و نتایج آن نیز رسانه ای شود.

در بخش دیگری از این نشست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در خصوص برنامه‌های هفته کتاب این اداره کل اظهار کرد: همزمان با نام گذاری اولین روز هفته کتاب با عنوان «کتاب، دانش‌آموز، آینده» در ۲ مدرسه منطقه کم‌برخوردار اهواز طرح یک نهال و یک کتاب اجرا می‌شود. بازدید از کانون مهرامام علی (ع) ویژه کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست با اهدای کتاب از دیگر برنامه‌های این روز است.

مجید منادی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی در آستانه هفته کتاب افزود: برگزاری جایزه کتاب سال خوزستان، اختتامیه جشنواره جوانه‌های غدیر و نماز، آیین تجلیل از ناشران و ارکان صنعت نشر و رونمایی از بیش از ۳۰ عنوان کتاب چاپ شده در خوزستان از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی به برنامه‌های هفته کتاب شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در رامهرمز، نشست کتابخوان در گتوند، ایستگاه نذر کتاب در شوشتر و اجرای طرح یک نهال، یک کتاب در سه شهرستان و تجهیز کتابخانه فرمانداری شوشتر از جمله این برنامه‌ها است.

او اضافه کرد: دیدار با کتابداران و بازدید از کتاب‌فروشان و برگزاری کارگاه نقد و بررسی کتاب و اجرای همایش «یک نویسنده با کلی قصه» برای این هفته برنامه‌ریزی شده است.

منادی یادآور شد: در سه ماهه دوم امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به مدارس، کتابخانه‌ها و روستاها اهدا شده است.

وی افزود: خاطره‌سازی موضوع کتاب و مطالعه برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از اهم برنامه‌ها و اولویت‌های برنامه‌های امسال است.

همچنین در این نشست اصحاب رسانه به بیان پیشنهادها و دیدگاه‌های خود پرداختند و مقرر شد نشست‌های هم‌اندیشی موضوع کتاب و مطالعه در طول سال و با برنامه و زمان‌بندی مشخص برگزار شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.